- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

onsdag 22 augusti 2012

Backpasset från helvetet

Gomorron allihopa!

Måndagen var ingen bra dag för mig och jag var rejält låg hela dagen.. När jag kom hem från jobbet hade jag inte lust att göra någonting så då hoppade jag över styrkeräningen och vilade istället. Peter hade även lite ont i ryggen så det var väl lika bra.

Igår mådde jag bättre men det vore synd att säga att jag är på topp. Känner mig deppad till och från, är extremt känslig och tar (nästan) allt personligt. Inte alls som jag som vanligtvis är, en stark person som går min egen väg.. Men alla har vi våra perioder antar jag och nu har jag en svacka.. Det är mycket för mig just nu. Jag känner att jag inte riktigt räcker till som resulterar i att jag känner mig som en svikare vilket självklart gör svackan ännu större. :(

Igår blev det en morgonprommis med Lilleman på 11,5 km i hällregn på morgonen och sedan efter jobbet så skulle jag springa ett backpass. Peter ville vara med och springa idag så vi bestämde att jag skulle jogga till backspåret (kallar det för det pga av att det är så sjukt mycket branta backar, perfekt för ett backpass med andra ord), köra lite själv och sedan en runda med honom.

Började med att springa de 4 km till spåret och sedan var det dags att springa en snabb lång intervall för min del. Blev 4,65 km i 4:57 min/km-tempo och det är tufft i det här backspåret kan jag lova. Satsade på att trycka på i uppförsbackarna och öka i nedförsbackarna för att öva teknik. Mellan backarna sprang jag på i ett ganska högt tempo. När jag var framme där jag skulle möta Peter så fullkomligt sprutade mjölksyran ur öronen på mig- jag var helt slut! Fick vila någon minut innan Peter kom och då var det dags igen. "Hur ska jag orka" tänkte jag. Peter fick bestämma tempot och det blev (som tur var) inte lika högt som på min del av passet. ;) Vi satsade på att trycka på i alla uppförsbackar och jogga mellan dem. Totalt blev vår runda 5,88 km och snittempot 5:27 min/km. Efter avslutat pass så joggade jag ner en kort bit (alldeles för kort men jag var helt färdig och vaderna gick knappt att springa på..).


Gårdagens pass.

Jag märkte att jag verkligen behöver träna på att springa fort i kuperad terräng. Jag är van att springa backar i terräng då jag nästan alltid väljer sådana rundor på mina långpass men det är en helt annan grej när man springer fort märkte jag igår. Mina problemvader fick verkligen chocken och blev till fiolsträngar ganska snart. :( Gav dem en liten massage igår kväll innan jag somnade och det räddade mig nog lite tror jag. :)

Här på jobbet så har vi skilda toaletter för män och kvinnor. Ändå väljer vissa män att gå på tjejtoan fast det är ledigt på herr.. VARJE gång de går dit. Ofta gör de även nr 2 och vet inte hur de använder toaborsten. Detta är INTE ok! Jag och min kollega har nu vidtagit åtgärder (för det räcker tydligen inte med märkning på dörrarna med "damer" och "herrar").

Tror ni det går fram nu? ;)

Imorse blev det återigen 11,5 km morgonprommis med Lilleman. I eftermiddag väntar måndagens axlar, bröst och triceps på gymet. Ha en fin dag allihopa! :)


Kramar C

8 kommentarer:

  1. Du är tuff du! Undrar hur många "Från helvettet" rubriker du haft på dina pass ;-)
    Tråkigt att du känner dig låg, hoppas att det går över snart, du är ju grym!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man är väl lite dramaqueen. ;) Sen är det känslan jag får när jag tänker tillbaka på det, hujeda mig! :S

      Tack Karin! :) Det blir nog bättre snart, lite mycket nu bara men det är bara och försöka se framåt.

      Radera
  2. Haha bra C bara ge männen ! Bra jobbat i backe

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :) Ja, idag är det inget som "gått fel" minsann enligt rapport från toalettvakten. ;)

      Radera
  3. Det är ju rena 1800-talet att ha separata toaletter för killar och tjejer. Jag vägrar att respektera sånt.
    Ungefär som att ha olika toaletter för svarta och vita, eller homos och heteros.

    /Peter

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha! Kan tyckas, men nu är det inte jag som har bestämt reglerna här. Det var så här när jag började på de här jobbet och tydligen finns det en anledning till det eftersom männens toa har 311 lappar om att göra rent efter sig medan damernas inte har en enda.. Jag har inget emot att gå på samma toalett som en man som gör rent efter sig, tyvärr verkar de inte vara många på min arbetsplats. Då tycker jag allt att skitgrisarna kan gå på en egen toalett när det finns olika, så det så. :)

      Radera
  4. Byt ut män mot negrer, zigenare, albanier, bögar i ditt svar och känn efter hur det låter.
    Apartheid och att döma folk efter grupptillhörighet är ALDRIG rätt.
    Tänk själv.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eh, hur står det till? Jag delar helst inte toa med någon som inte gör rent efter sig, punkt!! Det har inget med diskriminering eller rasim och göra. Vet inte hur du kommer till dina slutsatser här men du kanske skulle ta och tagga ner lite grann gällande ett inlägg och bild som var menat att vara lite kul.

      Radera