- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

måndag 3 mars 2014

Slut på det roliga

Gomorron!

Så var det slut på det roliga, tiden går alldeles för fort när man har roligt.. :(

Peter var ju och fiskade i lördags. Det gick riktigt bra, han fick sitt livs största gädda120 cm och 14,8 kg! I lördags var vi personbästa-familjen! :)

I söndags började jag och Leon med en 11 km lång morgonjogg tillsammans. Benen kändes oberörda men vi tog det lugnt hela vägen. Tanken var att det skulle stanna där men jag blev så sugen på en liten sväng till så gav mig ut igen, bara 2 km till men ändå. Totalt 13 km denna morgon på under omständigheterna pigga ben. :)


Efter städ, tvätt och frukost blev det en vända till gymet med Peter för ett benpass. Gick riktigt bra och jag slog faktiskt PB i djupa knäböj. :) Övningarna vi körde igår var:

Ben & rumpa
Djupa knäböj 5 set
V-squat 4 set
Omvänd hacklift 4 set
Liggande legcurl 4 set
Sidoutfall i Smith 4 set
Gående utfall med hantlar till failure 4 set

Efter lunch tvättade vi bilarna och sen blev det vågrätt läge resten av dagen. En massa snö(helvete) kom på eftermiddagen så Leon var ju glad åtminstone. ;) Avslutade helgen framför en film med godispåsen i handen. :)

I eftermiddag är det dags för ett pass axlar och biceps i vanlig ordning. Just nu är jag väldigt omotiverad men hoppas det ändras tills dess. Ha en fin måndag allihopa! :)

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar