- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

lördag 1 mars 2014

I am ultra!

Min första ultradistans avklarad. :) Bara med 1,3 km men ändå. ;) Jag veet att jag hade lovat att inte springa så långt denna lördag men benen var så pigga och ville inte alls sluta efter 38 km som jag satt som max. Tänkte att det var lika bra och uttnyttja dem då och bestämde mig för att springa lite över maradistansen och då fixa en liten ultra. :)


Började med 5 km med Leon och sedan körde jag en runda in mot stan. Det var kolsvart och motvind på slätten men eftersom det var så tidigt så kom inga bilar o jag kunde springa mitt i vägen och såg bra med min grymma pannlampa. :) Började med min egna sportdryck efter 15 km och totalt 30 g kolisar o 2 skopor BCAA hann jag få i mig innan jag var hemma igen.


Peter åkte och fiskade idag så jag hade ingen frukostdejt på cafét utan fick springa hem istället. Kom hem efter 29 km och då åt jag en burk kvarg med granola och sedan gav jag mig ut igen. Sprang ytterligare runt, runt på gångvägar nere i området nedanför mig och sedan hem igen.



Tog det jättelugnt hela vägen och benen blev aldrig trötta i tempot jag höll. Inga krämpor eller stumhet heller vilket känns som en vinst. Långdistans är nog min grej känner jag! :) Men nu måste jag ta och lugna ner mig lite och va lite mer normal nästa helg. Även om kroppen inte säger ifrån så lär jag väl bli en benget om jag fortsätter så här varenda helg och det vill jag inte. Även om jag fyller på med energi under och efter så räcker det liksom inte till för såna här pass. Måste nog offra mig och äta extra mycket godis ikväll. Kommer bli tungt, stackars mig! ;)


Ha en fin lördag allihopa! :)


Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar