- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

torsdag 20 september 2012

Trött och frusen

Gomorron

Igår var jag så sjukt trött hela dagen och inte gick det över på eftermiddagen när det var dags för ett pass på gymet. :( Rygg, biceps och mage stod på schemat. Jag kämpade mig igenom passet men var trött och kände mig svag hela tiden. Dock så gav jag inte upp och det är huvudsaken. :)



Efter gym och dusch så blev det god kebab till kvällsmat och sedan mys framför TV:n. :) Tog även och bytte min minimala matlåda (som var till idag) med en tung än som jag hittade i frysen. Hoppas det gör mig piggare imorgon. :) Somnade ganska skapligt tror jag (minns inte riktigt när det hände ;)). :)

Imorse var jag fortfarande helt färdig när jag vaknade så det var en kamp att ta sig ur sängen.. Upp kom jag (om än lite senare än vanligt) och det blev den vanliga morgonrundan med Lilleman. Imorse var det dock rejält kallt! Hade tjocka tights, långärmad tröja, jacka, vantar och keps (samt luva) på mig hela rundan men frös hela vägen. Då går jag ändå rejält fort också.. Nu är det verkligen höst! Känslorna inför detta är väl olika för min del.. Jag gillar när det är ite svalare ute för att det är skönare luft att springa i, samtidigt så är det trist att det är så mörkt hela tiden.. Man får ändå ta det för va det är och hoppas hösten blir lång (och vintern kort). Vill INTE ha en massa snö och oplogade gator, det är verkligen skit när man är ute och går/springer så mycket som jag gör. Halka är inte heller något kul, varken för motionens eller pendladet till jobbet skull..

I eftermiddag så blire det en litet löppass igen. Har inte bestämt mig för vad jag ska hitta på än. Tänkte att bena och dagsformen skulle få bestämma.. Om det inte är så att jag får med mig Peter vill säga, då blir det lugnt hela vägen oavsett. :)

Kramar C

2 kommentarer:

  1. Inget KM?
    Hoppas solen tinar upp dig på dagen!
    Själv saknar jag redan sommaren (den har man ju iof inte sett sedan 2011..)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, en sån urladdning hoppar jag när jag kört lopp två helger i rad nu. Ska jag vara med vill jag kunna göra en bra tid och de har jag inte i benen nu kände jag i tisdags. Och ska jag vara ärlig så känns alla de där varven på bana sjukt tråkigt också, tyckte 5000 m var trist nog. ;)

      Saknar också sommaren för även om den var lite grå så var det perfekt löparväder. :) Nu måste man ju börja klä på sig.. :(

      Radera