- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

fredag 23 december 2011

Dan före dan

Godmorgon alla glada!

Sista arbetsdagen för mig innan en efterlängtad veckas semester! :) Tyvärr så känner jag av en begynnande förkylning.. Äter Echinagard nu och hoppas jag kan stoppa skiten. Jag vill ju träna hela semestern ju, inte ligga sjuk!! :(

Igår blev det ett intervallpass för min del. Bytte om och tog på mig dubbskorna och gav mig iväg till spåret för att springa tusingar med min sambo. 3,3 km är det dit så det blev en lagom uppvärmning för mig. Min karl tog bilen dit (såklart ;)) och sedan sprang vi tre varv á 954 m i ett högt tempo med en minuts ståvila mellan varven. Efter vi var klara så valde jag att springa hem som nedvarvning istället för att åka med P. Totalt blev passet 9,46 km. :) Kände av en stumhet i vaderna nästan direkt efter jag börjat springa.. Och värre blev det ju längre jag sprang.. Fick verkligen kämpa den sista km hem för då gjorde det riktigt ont! Antar att detta beror på dubbarna och undrar om något är fel? Min kompis sa att det är normalt att få ont i vaderna i början när man springer med dubb.. men det är ju inget vidare. Vågar knappast ge mig ut på ett långpass i dessa skor imorn. Som tur är så ska det bli varmt idag så jag hoppas isen smält på gatorna imorn så jag kan springa i mina vanliga skor. Annars får jag nog flytta löppasset.. Jag har fortfarande rejält ont i vaderna, hoppas verkligen det är bättre tills imorn. Och att inte förkylningen brutit ut också såklart, i så fall kan jag ju inte springa alls.. Bar 900 m kvar till mitt 100 mils mål för året, så de km ska ja åtminstone jogga innan nyår, oavsett om jag är sjuk! ;)

Förra veckan fick jag hem ett par nya tights som jag beställt från Newline. Iconic Power Tights heter de. Hade hört så mycket bra om dem så jag var bara tvungen att prova. En julklapp till mig själv! :) De är verkligen jättesköna och sitter kanon, att rekomendera! :)

Här är tightsen! Lite dåligt ljus när det är mörkt ute, ska försöka ta mer bilder i dagsljus till er! :)

Bra med reflexer över hela benen, då syns man bra! :)

Sov väldigt dåligt inatt! Läste nåt så hemskt igår så jag mådde riktigt dåligt. Att en människa kan vara så ond! Jag känner sådan avsky för denna person så det finns inte!
Ni kan läsa om det här --> http://c23.nu/2011/12/22/abdullah-ahmad-thabit-19891116-6711-mordade-sin-hund/ Varning för starka bilder!

Idag ska jag gå hem kl 15.00. Har en halvtimme för mycket plustid (vi får bara ligga 25 timmar plus i flex över månadsskiftet) så jag kommer att gå redan tre för att göra av med den halvtimmen så den inte brinner inne. Inte mig emot, skönt att sluta skapligt idag. Dan före julafton och jag har inte köpt en julklapp, haha! Vi ska handla allt i eftermiddag när vi ska storhandla är det tänkt. Det låter värre än det är, inte många som ska inhandlas i år och jag vet exakt vad jag ska köpa. Min sambo och jag byter inte i år, istället så åker vi till Stockholm tisd-onsd nästa vecka och bor på fint hotell och myser. :)

Ha en bra dag allesammans! :)

Kramar C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar