- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

söndag 25 december 2011

Jag älskar att springa!

Hej alla fina!

Hoppas ni har en trevlig jul! :) Det har jag! :)

Imorse kändes mina vader mycket bättre än tidigare till min glädje. :)

Gick upp vid halv sex för att ge mig ut och gå med Lilleman. Det regnade en del ute och jag var lite bekymrad inför min löprunda. Ville verkligen inte att de skulle bli som förra veckan! När vi gått klart vår lilla runda på 5 km så duggade de bara lite och enligt SMHI så skulle de inte regna mer alls denna morgon så jag bestämde mig för att ge mig ut. Jag åt en banan och drack lite protein, bytte om och gav mig ut.

I början så regnade det lite grann men det slutade snart helt. Det var kolsvart ute och jag sprang på i ett skönt jämt tempo och verkligen njöt av att vara ensam ute denna morgon. Vaderna kändes lite stumma men resterande del av benen var pigga och fulla av spring.

Under hela rundan såg jag endast några bilar och två trötta hundägare (som alla troligtvis undrade vad jag höll på med en så tidig julmorgon). Jag log för mig själv och tänkte "tänk om de förstod hur lycklig jag är just nu!". Denna känsla av fullständig befrielse och underbara lycka av att få göra det JAG älskar mest, de är verkligen speciellt.

Efter ungefär 13 km så kom ett nytt glädjerus över mig och jag bara kände för att skrika ut "Jag älskar att springa!"! För det gör jag verkligen! Oavsett om vaderna inte är på topp så var var min kropp bara fylld av lycka, lycka av att efter två dar av ofrivillig löparvila ÄNTLIGEN få springa det där långpasset som jag längtat efter hela veckan.

Hade kunnat springa så här för alltid kändes det som! Tyvärr kom verkligheten ifatt mig och vaderna började strejka lite mer, det var dags att avsluta för dagen. 16,4 km blev rundan och tiden helt ok.

Jag är nu nöjd och ser fram emot morgondagens pass med ett leende på läpparna! Jag har nu även nått mitt mål med 1000 löpta km detta år, har nu löpt 1015,5 km (än så länge ;)). :)

Hoppas ni haft en lika fin dag som jag! En sådan upplevelse av fullständig ego-tillfredställelse önskar jag verkligen alla! :)



Kramar C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar