- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

fredag 2 december 2011

TGIF

Äntligen fredag! Eller äntligen och äntligen, jag tycker denna vecka har gått i rasande fart. :) Började morgonen med 7 km morgonprommis följt av 6,2 km fartlek. Sliten i kroppen efter två veckor av träning varje dag så det blev ingen kanontid direkt. ;) Gjorde i vilket fall mitt bästa och körde det vanliga upplägget med spurt (eller snarare snabb löpning idag ;)) i refrängerna och vanlig löpning (jogg idag ;)) i verserna. Trodde faktiskt jag skulle orka mindre än jag gjorde så jag är nöjd även om tiden inte blev så bra. :)

Axlar- och tricepspasset igår gick riktigt bra. :) Övningarna jag körde var:

Axlar
Hantelpress 5 set
Utsida axlel (en sida åt gången) med hanttag i cc 4 set PB
Baksida axlar med rep i cc 4 set
Lyft till hakan med frivändning och militärpress 4 set

Triceps
Liggande med tricepsstång 4 set PB
Push downs med rak stång i cc 5 dropset

Som sagt, gjorde några PB till och med så jag är nöjd. :)

Har inte riktigt bestämt hur jag ska lägga upp träningen i helgen.. Jag har kollat ut en runda jag ska springa på söndag i vilket fall på 13 km. Blir en bra start på långpassen för min del. :) Rundan går genom mitt barndomsområde och där jag brukade leka som barn. Ska bli kul och se hur det ser ut där nu för tiden, har inte varit där på massor av år nu. :) På lördag ska jag köra rygg och mage men jag har inte bestämt mig angående spinningen.. Då jag inte anser att det är så utmanade nu för tiden (jag har helt enkelt fått för bra kondition, hur mycket jag än lägger på eller hur högt tempo jag än har så är det inte i närheten av löpningen i träningsväg.. Det enda som tar mycket stryk är vaderna och det är även de som säger ifrån..) och det är så underbart att springa ute istället så tror jag att jag hoppar detta. Behöver vila lite från cardion också och det är ju roligt om långpasset på lördagen är skönt och inte svinjobbigt. ;) Jag känner mig trött i benen så det blir nog endast prommis och styrka imorn. :)


Ha en underbar dag alla! :)

Kramar C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar