- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

fredag 16 december 2011

Stackars magen!

Ja, det är verkligen synd om min mage! Efter julbordet så har jag haft problem med diarré.. Från igår morse och tills nu imorse så var dock magen lugn men när jag vaknade idag så kom den igång igen.. :( Orkeslöshet infinner sig ganska fort under dessa förhållanden.. Kände av detta rejält igår under axlar- och tricepspasset då jag var svagare än vanligt i de flesta övningar.. Behövde inte gå ner mig mycket i vikter men lite grann och det fick jag sedan kämpa rejält för att klara av. Efter passet var jag så slut så jag knappt kunde använda mina stackars armar.. :(


Imorse satte som sagt skiten igång igen och det var med rätt tunga ben jag gav mig ut på morgonmprommisen med Lilleman. Kände mig riktigt trött i vaderna vilket är ett tag sedan nu. Gick i vilket fall 7 km och det var rätt halt ute kände jag.. Bestämde mig för att springa en fartlek idag trots tröttheten i vaderna, halkan och min energilöshet. När jag började köra med mina stödstrumpor under mina löppass så började vaderna må så mycket bättre, men nu var tröttheten tillbaka som sagt och det var tungt! Kände inte av halkan något nänmvärt under löpningen utan kunde springa på fort i intervallerna (om man nu kan kalla det jag sprang idag fort, det var väl de under förutsättningarna..). Körde 6,2 km och fick ingen kanontid direkt.. Är ändå nöjd med hur jag lyckades pressa mig själv trots alla motgångar. Jag är verkligen tacksam över mitt starka psyke, jag ger aldrig upp! Är lite orolig att tröttheten i vaderna ska finnas kvar imorn bitti.. Hade tänkt att köra ett långpass då nämligen.. Får väl känna av och se hur det känns helt enkelt, finns inte mycket mer att göra. Om jag nu bara får vara frisk i magen tills dess så kanske jag kan lagra lite energi så det återhämtar sig. Hoppas på det bästa!

I eftermiddag så är det vila som gäller och då väntar storhandling efter jobbet. De är verkligen skönt med fredag! Ha en underbar dag alla! :)

Kramar C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar