- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

måndag 19 december 2011

Helgen som varit

Gomorron! :)

Nu är det vinter ute och det ligger snö på marken. Inte mycket men den är där i alla fall.. Blandade känslor av detta. Lilleman är överlycklig så jag är glad för hans skull.. Mindre glad för mig själv då detta innebär jobbigare promenader, löpturer och bilresor till och från jobbet.. :/

Helgen som varit har i vilket fall varit bra. Jag har tränat det jag skulle och ätit lite för mycket som vanligt.. ;) Träningen har sett ut som följande:

Lördag
* Morgonprommis 5 km
* Långpass löpning 14,2 km (som ni redan vet)
Fortfarande trött i benen.. Inget vidare löparväder med kraftig blåst och pissregn men så är det.. Kämpade mig iaf runt och det var ändå ganska ok tills i slutet av rundan när jag frös rejält.. Vid det här laget var kläderna helt dyngsura och det kändes! Fick en ok tid på rundan trots alla motgångar och jag är såå nöjd med mig själv att jag inte gav mig! Eller det gjorde jag lite grann.. Tanken var att jag skulle sprungit lite längre men när jag började frysa så mycket så var det bara att ta snabbaste vägen hem.. Ville ju inte bli sjuk..
* Rygg och mage tillsammans med P
Bra pass och jag kände mig stark. hade problem med latsdragen då mina framsida lår var så sönderslitna efter löpningen så minst tryck på dem av stången (som man har benen under för att inte åka med upp) gjorde djävulsk ont.. Kunde inte köra riktigt tungt men löste det hela genom att göra chins istället. :)

Söndag
*Morgonprommis 13 km

Det snöade en del i söndags och jag ängnade dagen åt tvätt, matlagning och vil.. Var såå sugen på att ge mig ut på ett löppass men visste att benen behövde vila så jag lät dem det.. Imorse var det dock dags igen. Började med 7 km morgonprommis med Lilleman. Det var ganska halt ute då det var minus 1 och isigt på vägen. Gick iaf ok att gå men bestämde mig för att köra med mina dubbade löparskor idag. På med dem och sedan ut på 6,2 km snabbdistans. Det fungerade bra med skorna och det var ingen risk för halka även om det kändes när jag sprang på blankis.. Så jag är nöjd med dem. :) Det enda negativa är att det känns som de hindrar farten.. Jag löpte på i ett (vad jag trodde) var ett ordentligt tempo men tiden visar annat. Då jag har ganska bra koll på hur fort jag springer så borde dubbskorna sänkt farten en del.. Men hellre säker långsammare löpning än snabb osäker.. Så jag kommer fortsätta köra med dubben. Kommer inte räkna med några nya PB dock. Om jag skulle lyckas med det så är det ju sjukt bra av mig men som sagt inget jag räknar med efter dagens runda.


Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar