- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

torsdag 28 november 2013

Duktig fot!

Gomorron!

Det var inte så illa när jag tog av fotledsskyddet igår eftermiddag. Eller, illa är det ju vilket som men den var inte alls så svullen som jag räknat med. Ser faktiskt helt ok ut om man jämför med tidigare stukningar. Då har inte foten sett så här fin ut förrän efter månader..

Foten igår kväll.

Foten är fortfarande instabil men det gör bara lite ont i "konstiga" lägen, känns inget under belastning. Lät foten vara utan skydd under kvällen igår och den svullnade inte upp mer vilket känns som ett gott tecken. Efter den kraftiga smällen så känns detta verkligen som jag hade änglavakt! :)

Imorse blev det 9 km morgonprommis med Leon. Benen var oförskämt pigga och det gick undan. Valde att hålla mig ifrån den gropiga grusvägen och kunde knalla på bra hela rundan utan känningar i foten. Med fotledsskyddet känns den skadade foten lika stabil som den andra. Provade att jogga några steg men det var inte foten med på. Hade lite av de där känningarna i vaden och den sa ifrån. Det var dock helt ok så jag hoppas kunna ta en liten morgonjogg på lördag igen om allt känns bra då. :)

Tänkte börja med balansplattan igen nu idag så får vi se. Märker att balansen är rätt kass (som efter alla mina stukningar) så det är bara att börja om igen. Trägen vinner alltid! :) I eftermiddag är det dags för arbetsveckans sista styrkepass och det är rygg och rumpa som står på schemat. Hoppas ni får en fin dag! :)

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar