- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

torsdag 21 november 2013

När dippen kommer...

Nu skriver jag lite igen för jag fick så fint stöd igår så jag blev sugen igen! Vad lite stöd kan göra för motivationen! TACK! :)

Så som vädret är idag (hos mig iaf) så kanske det kan kännas lite tungt att ta sig ork och energi att göra något. Här blåser det rejält och regnet öser ner. Som om inte det räcker så är det mörkt och kallt också.

Även jag kan känna en visst inre motstånd till att ge mig ut såna här mornar, ändå gör jag det. Frågan är då varför vissa kommer ut och andra inte? Jag kan endast svara för mig själv såklart men lite hjälp på traven kankse det kan vara för de som har svårt såna här dagar. Träningsglädjen finns alltid där för mig men även jag får dippar när det pissregnar och blåser kallt. Dippen är dock bara mental har jag lärt mig och så fort jag kommer ut så är den alltid som bortblåst. Visst kan vissa delar av morgonrundan kännas tyngre än andra, som när man har världens motvind och det känns som man knappt kommer framåt. Inget ser man heller eftersom regnet piskar i ögonen. ;) De här tillfällena får mig dock bara att bli ännu mer full-i-fan. Ingen jäkla vind, regn, storm ska få bestämma om jag springer eller inte! Varför inte bestämma för att bara ta sig ut? T ex bestämma med sig själv att det endast blir en korta runda. Oftast så blir den längre sen när man väl är ute men det gäller att "lura" huvudet. :)

Som ni alla vet så ångrar man aldrig att man gett sig ut efteråt och det är just den känslan man måste leva på. Det gäller att tänka positivt eller bara göra det man bestämt utan att tänka närmre på det hela. Den senare är betydligt lättare att praktisera på morgonträning för när man är trött så är man i sin egna lilla värld och hinner inte fundera något närmre tycker jag. Sen när jag väl kommit upp och tittat ut och (som idag) ser att det blåser och regnar, så är det ju inte mycket idé att gå och lägga sig igen. Då är man ju redan uppe och vaken.


Allt sitter verkligen i huvudet och att genomföra pass under tuffa förhållanden bygger ett starkt pannben. Jag tror minsann att alla mina morgonpass i skitväder gjort mitt pannben så starkt som det är idag och att vika sig för en sådan sak finns inte längre i min värld. När dippen kommer skjuter jag den åt sidan och bara gör det jag bestämt mig för! :)


Det blev 14 km imorse i just pissregn och blåst. Vissa delar var tyngre än andra (m.o.t.v.i.n.d.) men mesta delen av rundan gick lätt och löparglädjen var med mig hela vägen. Så här i efterhand så känns det såklart ännu bättre att ta sig runt en sån här morgon. :)


Det blev även ett pass bröst, tricpes och mage igår. Som vanligt var jag inte starkast i stan i brösten men jag kämpade stenhårt och gjorde mitt bästa och det är faktiskt det enda som räknas! :) Övningarna vi körde igår var;

Bröst
Bänkpress 5 set
Lutande bröstpress 4 set
Flyes i cc 4 set

Triceps
Dips 4 set
Press med rep över huvudet 4 set
Push downs med vinklad stång 4 set

Mage
Mördarbänken superset raka och sneda (maxreps) 4 set
Mördarbänken raka med viktskiva 4 set
Mördarbänken rotation med viktskiva 4 set

I eftermiddag har jag en träningsdejt med coach Klint och det är ryggen som ska mosas. Vad jag kommer få slita! ;)


Just nu funderar jag på vad jag ska sätta för mål med min träning..!? Inte för att jag behöver mål eftersom jag gör det för att det är del av mig (och en av mina största glädjemoment här i livet), ändå kan det kännas roligare att ha mål att sträva mot.. Nu talar jag inte bara specifikt om löpningen utan all min träning då såklart. Om du har tips är du välkommen att dela med dig! :) Ha en fin dag allihopa! :)

Kram C

1 kommentar: