- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

onsdag 27 november 2013

Stukad fot..

Gomorron!

Long time no see! Det har varit mycket för mig de senaste dagarna och jag har verkligen inte hunnit skriva.. Helgen var i vilket fall bra! Blev 6,5 km morgonjogg med Leon på lördagsmorgonen och sedan kvalitetslångpass med 6 km fartökning innan lunch. Totalt 31 km avverkades på pigga ben.

Lördagens go-frukost, lussegröt med saffran. Mums! :)

På söndagen började jag med 13 km morgonjogg och sedan var det ben på schemat. Passet gick riktigt bra och jag var stark! :) Träningsvärken har varit total sedan i tisdagen efter detta, haha. ;)


I måndag blev det 7 km morgonprommis med lillen på trötta ben och på eftermiddagen var det dags för axlar och biceps på gymet. Blev ett riktigt bra pass även om jag var oerhört trött innan. Som alltid så känns det så mycket bättre efter man tränat sådana dagar. :)

Igår var det sovmorgon då jag skulle på inspektörsträff på annan ort. Eftersom jag hade extra tid så valde jag mellan att sova mer eller springa längre och som ni förstår så var inte valet svårt för mig. ;) Totalt 17 km morgonjogg avverkades och det var såå skönt att bara springa och inte ha någon tid att passa (för jag var ju fortfarande ute tidigare än jag behövde ;)).

Pausgympa på inspektörsträffen, haha! ;)

På eftermiddagen kom jag hem skapligt så det fick bli ett gympass då med. Bröst, triceps och mage fick sig en omgång och passet gick riktigt bra! :)

Jag har varit oerhört morgontrött denna vecka och haft svårt att ta mig ur sängen. Ögonen orkar jag knappt öppna och går runt som en zombie och kisar ända tills jag kommer utanför dörren.. Brukar aldrig ha de här problemen på morgonen annars men nu har väl mörkretröttheten tagit över. Jag är fortfarande lika trött kvällstid kan tilläggas.. :(

Under morgonens jogg med lillen så trampade jag snett i en grop SOM JAG VET FINNS DÄR på den ojämna grusvägen vi springer ett par km på. Fattar inte hur detta kunde hända då jag som sagt vet exakt vart just denna är och undviker den fint varje morgon.. Inte denna gång dock och den är ganska djup.. Trampade snett i ytterkant och det bara small till i foten. Såå ont det gjorde!! Fick sitta på huk i flera minuter innan jag kunde ställa mig upp och halta hemåt. Efter ett tag så kändes det hela dock bättre och eftersom jag frös så försökte jag jogga långsamt. Det gick faktiskt bra och gjorde inte ont så jag fortsatte, även efter jag lämnat av hunden.. Den planerade rundan på 13 km blev alltså av i sin helhet och efter satte jag på ett fotledsskydd för att hålla svullnaden nere.

Vet inte hur det kommer gå med detta, antingen blir det bra fort eller så blev det en rejäl stukning. Jag tränar ju mycket prehab så hoppas på det första.. Det bultar lite i foten nu och värker lite men tror det beror lite på (läs: hoppas) att skyddet sitter åt. Låter det dock sitta ett tag för säkerhets skull. Känner mig ganska instabil i leden så kommer ha skydd på ett par dagar tror jag. Hoppas jag kan springa snart igen! Livrädd för stukningar efter förra hösten när stukningen var så illa att det var omöjligt att springa på jättelänge (en månad kanske men kändes som ett år). Jag kunde göra allt utan att just springa då vadens egen stötdmpning inte fungerade på så länge. :( Håll tummarna för mig nu!!

Red. Kände lite på ledbandet nu och det gjorde SVINONT! Kill me! :(

Ha en fin dag allihopa!

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar