- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

torsdag 7 november 2013

Klantskalle!

Gomorron!

Idag har jag varit en riktig klantskalle. Vet inte riktigt vad jag höll på med imorse men när jag höll på med 311 saker samtidigt och stressade innan jag skulle åka så råkade jag trampa på mitt oknytna (ja, va säger man??) skosnöre och föll handlöst in ett vasst lådhandtag med knät före. Behöver jag säga att det gjorde sjukt ont? Skrek som en stucken gris gjorde jag och kunde inte ens stödja på benet. :(

Tur i oturen var ju att detta var efter min morgonjogg så jag slapp att att gå tjurig också mitt i misären hela dagen. ;) Hela bilresan till jobbet var en pina för knät gör jätteont när man har benet böjt (som man har när man gasar/bromsar). Bara att stå ut och väl på jobbet fick jag ta hissen upp till lunchrummet för att lämna matlådan, gå i trappor var otänkbart.. Vi får se om det funkar att stå på balansbrädan idag, jag betvivlar det.. :(

Morgonjoggen då, den blev 14 km denna morgon och kroppen var lite trött som oftast på torsdagar. Tredje dagen i rad med löpning och då går det alltid lite långsammare men är fortfarande lika skönt ändå. :)

I eftermiddag är det dags för veckans rygg- och rumpapass på gymet. Hoppas på bra styrka och energi, ska ladda ordentligt under dagen. :)


Ha en fin torsdag allihopa! :)

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar