- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

fredag 22 november 2013

En mage som inte ville!

Gomorron!

Igår när jag kom till gymet så fick jag så oerhört ont i min mage! Det kändes som äggstockarna och en knivig smärta i båda två som satt i hela passet. Detta gjorde mig rätt deppig och jag hade svårt att pressa mig själv även om jag gjorde mitt bästa. Jag var ändå rätt stark igår så jag är nöjd men passet i sig var minsann ingen rolig upplevelse. :( Smärtan gick över sen senare på kvällen och jag har ingen aning vad det berodde på. :( Övningarna jag och Klint körde igår var:

Rygg & rumpa
Breda latsdrag
Smala latsdrag med omvänt grepp (fokus på kontakt, långsamt och plågsamt med avslutande "nyp")
Enarmsrodd i hammer
Sittande rodd
Kontaktövning med rep i cc
Ryggresningar
Hibpabductor

Det blev riktigt tungt och hårt pass och jag räknar med rejäl träningsvärk! :)

Imorse var jag och Lilleman uppe och knallade 11,5 km tillsammans i mörkret. benen pinnade på bra men jag kände att framsida lår var lite slitna.. Nu ska de få vila tills imorgon så hoppas jag de är på g igen för lite löpning. :)


Jag har tankar på att vara med på ett gemensamt långpass med klubben imorgon förmiddag. Det är ett långpass med kvalité för de som ska springa marathon och innehåller 5 km fartökning på slutet av passet. Om Peter åker och fiskar imorgon så ska jag vara med, annars så kommer jag troligtvis springa ensam tidigare på morgonen eftersom vi ska till min mamma senare och det vore bra att komma dit skapligt (vilket vi ändå inte kan om Peter fiskar).

Hoppas ni får en fin fredag! :)

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar