- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

måndag 11 november 2013

Helginsomnia, löpning och bra benpass

Gomorron!

I helgen har jag sovit fasligt dåligt igen. Vet inte varför det blir så i perioder men ända sedan vi ställde om klockan har jag sovit riktigt bra, fram tills i fredags natt.. Vaknade hur många gånger som helst och hade jättesvårt att somna om varje gång. :( Natten lördag till söndag var ännu värre för då kunde jag inte ens somna. Kändes som jag hade myror på hela kroppen som killade. Så fort jag kliade på ett ställe började det på ett annat, helt sjukt var det. De korta stunder jag sov dena natten hade jag hemska mardrömmar och vaknade upp varje gång helt livrädd. Som ni förstår tog det lång tid att somna om igen sen också. :( Inatt har jag dock fått sova som en stock. Tyvärr blev det inte tillräckligt länge (med tanke på vad jag hade att ta igen) eftersom det var jobbdag idag och jag var tvungen att gå upp tidigt och gå med lillen som vanligt. Jag är ändå nöjd eftersom jag fick sova hela natten utan att ens behöva gå upp att gå på toan en enda gång! #win

I lördags började jag och lillen med 6,5 km morgonjogg. Det var 2 plusgrader ute men ändå ren isgata utanför vårat hus. Jag höll på att drutta på rumpan flera gånger. Det blev bättre så fort vi tagit oss ut ur vårt samhälle dock och sedan var det bara isfläckar bitvis. Det var inte så lätt att se dem för det var mörkt och mycket dimma.. Lyckades ändå hålla mig på fötterna hela rundan. :)

Efter frukostgröten och lite vil på maten var det dags för veckans långpass. Hade en härlig känsla i kroppen denna dag även om benen var seg till en början. På slutet pinnade de dock på riktigt bra och jag sprang och sjöng igen. Finns inget underbarare än de där dagarna när löparglädjen är så total som i lördags! :) Totalt 26 km och ett snittempo 5:26 min/km denna gång.


På lördagskvällen var vi bara hemma och tog det lugnt. Grillade och tittade på film. Jag hade även gjort en (för mig) flådig efterrätt! :) Peter undrade om jag hade varit otrogen, haha! ;)

#stolt

I söndags så blev det morgonjogg på morgonen som vanligt. Trött i knoppen efter bristen på sömn men benen kändes ändå oförskämt pigga efter lördagen. Totalt 13 km och de första 6,5 med Leon.

Efter frukost, städ och tvätt var det dags att åka till gymet för veckans benpass. Det gick riktigt bra faktiskt och jag ökade vikter i flera övningar. :) Övningarna vi körde var:

Ben & rumpa
Djupa knäböj 5 set
Böj i maskin 4 set
Omvänd hacklift 4 set
Liggande legcurl 6 set
Sidoutfall i Smith 4 set
Gående utfall med kettlebells till failure 4 set

 

Resterande del av dagen spenderades med lunch ute, lite shopping och sedan slapp i soffan. En riktigt bra söndag med andra ord! :)

I eftermiddag väntar axlar och biceps på gymet. Ha en fin dag allihopa! :)

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar