- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

onsdag 26 juni 2013

Den där karaktären..

Gomorron allihopa!

Det gick riktigt bra för mig på gymet igår! Knappt så jag skrivit något annat än det på sista tiden va? Grejen är att det går bra nu för tiden. Och jag mår bra jämt sedan jag ändrade min kost och la den i coach Mattias händer. Jag har alltid vetat att maten är viktig men att jag skulle äta så mycket som jag gör nu kunde jag aldrig ana. Jag älskar ju mat och att få äta massor, ha massor av energi och må toppen jämt är verkligen guld värt. Tack Mattias för att du hjälper mig! :)

Mitt pre-workout meal. Havregrynsgröt på 2 dl gryn med 4 dl mjölk. Älskar gröt, älskar mjölk! :)
 
 
 

Övningarna jag körde igår var:

Axlar
Hantellyft åt sidan 4 set
Raka hantellyft 4 set
Flyes för ovansida axlar i cc 4 set
Baksida axlar med rep i cc 4 set
Frontlyft med rep i cc
Axelpress 4 set

Triceps
Enarms push down med hantel 4 set
Enarms push down i cc 4 set
Press med rep över huvudet 4 set
Push downs med vinklad stång i cc

Imorse vaknade jag av att det bokstavligen vräkte ner regn ute. Länge sedan det regnade så här kraftigt när det var dags för min och lillens morgoncardio. Nu kunde jag ju tagit på mig regnkläderna och knallat med lillen och kommit tillbaka torr och fin.. Men eftersom jag bestämt mig för att springa så gjorde jag självklart det. 15 plusgrader ute så på med korta tights, linne och väst. Kepsen på huvudet för att inte regnet skulle göra mig blind och sedan ut.

Leon var inte på hugget. När vi kommer ut så lägger han sig direkt utanför dörren och vill inte alls ge sig iväg. Har aldrig varit med om att han varit en sån slöhög tidigare, eller att han brytt sig om regnet. Troligtvis var han tjurig över något för efter ett par km av glada tillrop och pepp så var han som vanligt igen och svansen gick som den brukar. :)

Lämnade av en dyngsur hund hemma efter 6 km och gav mig ut igen för att köra ytterligare 6,5 km ensam. När jag var hemma så fullkomligt rann det om mig men vad gör det? Det enda som störde mig var att regnet forsade så att mina hörlurar gled ur öronen hela tiden. På slutet blev även öronen vattenfyllda och jag hörde inte musiken. ;) Men men, haha! Det finns inget dåligt väder, bara dålig karaktär! Och det har minsann inte jag! :) Totalt 12,5 km denna morgon.

Eller? ;)

I eftermiddag är det dags för gymet igen och ett pass bröst och biceps. Kankse jag kan få med mig Peter idag också, vi får se. Ha en fin dag allihopa! :)

Kram C
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar