- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

torsdag 27 juni 2013

Gym och morgonsnabbis

Gomorron!

Peter följde med sen igår till gymet och körde ben medan jag körde mitt pass bröst och biceps. Gårdagens pass är det jag tycker är tråkigast på hela veckan. Som tjej så ser man inte mycket av bröstträningen eftersom man redan har ett par som liksom sitter i vägen lite för musklerna. Visst ser man lite ovanför men det är ändå inget som känns prioriterat direkt för mig. Biceps är väl ganska kul att träna men samtidigt så får man så mycket av den träningen med ryggen.. Passet gick ändå bra och jag tröttade ut mig rejält och det är huvudsaken. :)

Övningarna jag körde igår var:

Bröst
Flyes i cc 4 set
Flyes från undre trissan i cc 4 set
Bröstpress 4 set

Biceps
Bamsecurl 4 set
Enarms curl i cc 4 set
Hammercurl med rep i cc 4 set

Imorse var det dags för veckans lite snabbare kilometrar. Hade faktiskt tänkt att köra detta pass igår så att kroppen hinner återhämta sig lite mer till lördag men eftersom det vräkte ner igår så tappade jag sugen och det fick bli vanligt distans istället. Idag var det bara att köra. Mulet ute men 15 grader och inget regn= inga ursäkter. :)



Började med 6 km morgonjogg med Leon. Han var piggare idag medan jag kände mig rätt sliten. Fick ändå vänta en hela del på honom eftersom han alltid ska stå och lukta så himla länge innan han slår en drill. Oftast brukar jag bara fortsätta springa och låta honom springa ifatt men har märkt att han på sistone tappar lusten lite av att hela tiden få jaga mig.. Så nu väntar jag in honom ofta och sedan peppar igång honom så han istället nästan hela rundan ligger framför eller brevid mig. Detta gillar han mycket mer och är gladare. :)

När jag lämnat av Leon så var det dags för den ite jobbigare delen av passet. Eftersom kroppen inte kändes på topp så bestämde jag mig för 5 km snabbdistans. Detta kändes som det borde vara det bästa passet för att både få lite snabbare kilometrar samtidigt som jag borde orka även denna dag. Det tog ett tag innan jag fick upp farten men sedan kändes det bra. Önskar att jag kunnat springa nån minut snabbare men får ändå vara nöjd med det som kroppen fixade idag. Den sista km gick ändå fortast vilket är huvudsaken, är det annorlunda har man sprungit för fort från början. :)



Avslutade med 2 km nerjogg med och totalt blev det 13 löpta km denna morgon. :)

I eftermiddag ska jag köra rygg och mage på gymet. Rygg är en av de roligare muskelgrupperna att träna så det ser jag fram emot. :) Ha en fin dag allihopa! :)

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar