- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

fredag 14 juni 2013

Stark men stressad

Gomorron allihopa!

Det har verkligen varit mycket de senaste dagarna och det tar en del på mig. Stressat massor för att hinna med allt jag måste göra för att hinna med det jag vill göra. Sömnen har blivit lidande och jag har inte sovit ordentligt sedan i måndags natt. Nu i helgen ska jag sova igen tid!

Idag på förmiddagen ska Peter opereras. Vi har förberett med en massa duschande med desinfektion både igår kväll och två gånger imorse. Han har fastat sedan igår. Nu måste bara allt gå bra så kan jag lugna ner mig lite sen.

Igår efter jobbet åkte jag till gymet som planerat och körde ett tungt pass rygg och mage. Passet gick över förväntan, trodde inte jag skulle orka något när jag var så trött innan. Ibland är de skönt att ha fel! :) Övningarna jag körde igår var:

Rygg
Breda latsdrag 6 set
Stångrodd 6 set
Marklyft 6 set
Smala latsdrag med krysset 4 set
Stående rodd med rep i cc 5 set
Ryggresningar 4 set

Mage
Mördarbänken 8 superset raka och sneda (maxreps)
Crunches i maskin 4 tunga set

Breda latsdrag.

Efter gymet åkte jag hem och gjorde hamburgare till min handikappade där hemma, hans favoritmat. :)

Imorse gick jag upp extra tidigt (03:10, nästan inte mänskligt) för att hinna gå hela morgonrundan med min lilla rastlösa kille så han fick springa av sig ordentligt när han ska va ensam hemma idag. När jag kom hem så duschade jag och fixade till mig innan jag kombinerade mitt grötätande med att hjälpa Peter med schampo och intvålning av desinfektionsmedlet. Jäklar vad man hinner om man bara vill! #superwoman

I eftermiddag så ska jag gå tidigt från jobbet. Hämta Peter på sjukan (om inte han blir klar tidigt för då kommer hans föräldrar) och åka och storhandla själv. Hatar verkligen att handla själv när de är så mycket som ska handlas. Räcker med att någon passar och kör vagnen egentligen, men när den ska med fram till varenda hylla så tar det tid och energi. Gärna att jag glömmer något på listan också och får gå tillbaka.. Men nu är det bara att göra de bästa av situationen! :)

Hoppas ni får en fin fredag! :)

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar