- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

fredag 7 juni 2013

Ledigt och sool! :)

Hej allihop!

Det har varit så underbart väder här nu i två dagar! :)

Igår började jag min minisemester med att springa. Började med 6 km tillsammans med Leon och sedan blev det 6 km progressiv snabbdistans ensam där första km gick på 5:20 och sista på 4:24 (snittempo 4:49 min/km). Stark i kroppen av min nya kost, känns verkligen kanon! :) Avslutade passet med en nerjogg på 1 km med Leon, fram och tillbaka till badet blev det. 

Efter en dusch och frukost (plus efterträning-drink) så åkte jag, Peter och Leon till en sjö en bra bit bort för att fiska och sola. Vilken dag vi fick! Strålande sol, 24 grader i skuggan och ingen vind! :) 

Vi fick en del fina fiskar också, flera gösar och en liten gädda. Två stycken drog jag upp. Leon var väldigt nyfiken på fiskarna och tyckte det var jättekul. :)


Leon trodde att storgösen var sushi. ;)

Det blev en hel del bad för lillen också. Med nya flytvästen gick det undan i vattnet och det var lätt att lyfta upp honom i båten igen. :)



Det blev även ett dopp för mig, med 21,5 grader i vattnet får man inte va en badkruka. ;)

Imorse började jag och Leon dagen med en lång morgonprommis i solen.


Efter frukost började jag och Peter att sätta upp kristallmosaiken i köket som äntligen kommit (flera månader försent..). 


När mosaiken var på plats var det dags att foga och göra allt fint. Bjuder på en closeup av resultatet.


Vi är så nöjda! :) 

Imorgon är det dags för ett långpass för mig. Vill börja tidigt så jag slipper den värsta värmen så tänkte gå upp vid fyra och äta frukost. ;) "Hon är inte klok", tänker ni.. Men det är väl knappast någon nyhet? ;) Måste ju smälta maten innan jag springer va, mina frukostar är rätt rejäla. He he! :)

Ha en fin fredagskväll! :)

Kram C


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar