- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

torsdag 13 juni 2013

Styrka och morgonintervaller

Gomorron!

Peter måste operera handleden. :( Han fått en bokat tid till på fredag förmiddag, vad jag förstår så ska de sätta in metallplattor som håller frakuren stilla. Det är nog lika bra för att när han rör sig så känner han att även benet i armen rör sig så nu ligger det nog inte helt still i gipset.. Förhoppningsvis gör operationen att det hela läker fort och att han snart kan använda sin arm igen.

Igår när jag kom hem så bestämde jag och Peter att jag skulle laga matlådor åt honom med köttfärssås och makaroner. Både för att Peter älskar det och att för att det lätt kan ätas med sked. Sen är det smidigt att bara värma maten i mikron när han är handikappad. :)

Det enda som fanns hemma till köttfärssåsen var köttfärs och makaroner så det behövde handlas. Med en mil till närmsta affär så tänkte jag att jag lika gärna kunde köra ett träningspass när jag ändå åkte.

På gymet blev det ett intensivt pass bröst och biceps. Övningarna jag körde var:

Bröst
Flyes från övre trissan i cc 4 set
Flyes från undre trissan i cc 4 set
Bröstpress i maskin 4 set

Biceps
Bamsecurl 4 set
Enarmscurl i cc 4 set
Stångcurl i cc 4 set

Enarmscurl i cc.

Efter gymet sprang jag till affären och handlade det som behövdes samt lite extra gott till Peter (trots att han sa att han inte ville ha något men tänkte att han kanske ändrade sig senare).

Så fort jag kommit hem och duschat så lagade jag mat åt min man och tre stora matlådor blev över som han kan ha och värma vid behov nu när han kommer va gipsad länge. Tydligen blev det väldigt gott också fick jag höra! #nöjd

Imorse så vaknade jag lite mer utvilad än igår och gav mig ut på en morgonjogg med Leon. Blev 6,5 km denna morgon och Leon var riktigt seg (han kanske blivit förslappad han med av att ligga hemma med husse hela dagen igår??). Fick heja på honom ordentligt vilket alltid fungerar med honom. Lite hejarop och han blir starkare direkt. :)

När jag lämnat av Leon så gav jag mig ut igen ensam. Tanken var 5 st tusingar denna morgon med 1 min vila mellan varje. Första var ganska tung (inne i jogg-mode efter turen med Leon) och sen var det backigt vilket gjorde att jag fick kämpa lite extra. Resterande gick bättre och jag höll ett ganska bra tempo. Jag räknar aldrig med att det ska gå jättefort med kvalité på morgonen innan frukost för energin är inte densamma som senare på dagen. För att vara morgonpass så är jag dock nöjd!. :)



Efter sista intervallen så joggade de 2 km hem. Totalt blev det alltså 13,5 km denna morgon.

Det spöregnade hela passet nu på morgonen så jag fick åka till jobbet med dyngsurt hår. Kände inte att jag varken orkade eller hade tid med att föna så det fick bli så. Ser lite ut som en dränkt katt nu men så fort håret torkat ska jag sätta upp det så jag ser anständig ut igen. :) I eftermiddag är det dags för rygg och mage på gymet. Ensam igen för Peter kommer ju inte kunna göra mig sällskap på länge. :(

Ha en fin dag allihopa! :)

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar