- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

onsdag 5 juni 2013

Energi, gym och morgonlöpning

Gomorron allihopa!

Gympasset igår gick riktigt bra! Jag började med att häva i mig havregrynsgröt på 2 dl havregryn innan gymet (enligt anvisning från coach) vilket jag inte är van med. Blev ganska full i magen av all gröt så i bilen till gymet så kände jag mig lite tröttis. Väl där sedan så kändes det bara segt första övningen sedan var jag på g igen. Körde tungt med bra kontakt genom hela passet och orkade lite tyngre vikter och hålla ett ännu högre tempo än vanligt vilket innebar att jag hann fler övningar på samma tid. #win

Övningarna jag körde igår var:

Axlar
Hantellyft åt sidan (ovansida axlar) 4 set
Raka hantellyft (framsida axlar) 4 set
Flyes i cc (ovansida axlar) 4 set
Raka lyft med rep i cc (framsida axlar) 4 set
Baksida axlar med rep i cc 4 set
Axelpress 4 set

Bröst
Flyes i cc 4 set
Bröstpress i maskin 4 set
Lutande hantelpress 3 set

Triceps
Enarms push down med hantel 4 set
Press över huvudet med rep i cc 4 set
Enarms push down med handtag i cc 4 set

Även efter passet så kändes det inte som energin i kroppen var helt slut som det vanligtvis gör. Musklerna jag tränat var supertrötta och skakade fint men i övrigt så kändes kroppen på g. :) Direkt efter passet blev det mat igen. En tjock tjock drink av 0,5 l kolisar och protein lade sig som bomull i magen. ;)


Imorse när jag vaknade så gjorde benen fortfarande ont.. Kommer nog känna av det här länge.. Envis som jag är så bestämde jag mig ändå för att det fick vara slut på tramset och gav jag mig ändå ut på en morgonjogg. Det var sjukt kallt ute imorse. Ni skulle tro att jag blev förvånad när termometern stod på 5 plusgrader.. Blev långa tights, jacka och vantar (??) vilket visade sig vara i kallaste laget.. :S Började med 6 km med lillen. Han fick kämpa på ganska bra för även om det kändes som jag kröp fram så gick det lite fortare än det brukar på våra gemensamma pass. Benen gjorde lite ont i början men så fort jag blev varm så kändes det ok. De hade inte samma kraft som vanligt men det gick helt ok ändå under omständigheterna. :)



Efter jag lämnat av lillen så gav jag mig ute igen på 6,5 km på egen hand. Dessa gick fortare då jag inte hade någon hund att vänta på. ;) Totalt 12,5 km denna morgon. Direkt efter paset blev det åter samma tjocka eftertränings-drink på 0,5 liter (ska alltid intas enligt coach).


I eftermiddag så är det dags för gymet igen och ett pass rygg, biceps och mage. Hoppas på samma energi som igår och är taggad. :)

Egentligen skulle jag varit ledig idag då vi endast jobbar halvdag (slutar 13.00) men bestämde mig för att ändå jobba. Kommer dock vara flexledig på fredag så det blir långledigt ändå för mig. :)

Nationaldagen ska jag, Peter och Leon fira med att åka ut på sjön och sola, fiska och mysa (ev badar fler än Leon om det blir hett). Det ser jag varkligen fram emot! :)

Ha en fin onsdag allihopa!!

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar