- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

torsdag 20 juni 2013

Pressa till max!!

Gomorron allihopa!

Igår fick jag sällskap till gymet av Peter! :) Han följde med och tränade lite ben (det enda han kan nu när handen är ur funktion). Det var kul att få sällis till gymet även om vi inte körde samma. För mig blev det som planerat bröst och biceps och passet gick bra! Jag kunde öka en del i vikter även denna gång och hade bra kontakt i alla övningar. :)

Övningarna jag körde var:

Bröst
Flyes i cc 4 set
Flyes från undre trissan i cc 4 set
Press i cc 4 set
Bröstpress i maskin 4 set

Biceps
Bamsecurl 4 set
Enarmscurl i cc 4 set
Stångcurl i cc 4 set
Hammercurl med hantel 4 set

Försökte somna tidigt igår eftersom jag skulle springa imorse. Gick väl sådär.. Somnade runt 21 skulle jag tippa på och kl 03:20 gick jag upp. Började med 6,5 km morgonjogg med Leon. Han var seg även idag vilket jag nu förstår beror på dåliga influenser från husse...

Latheten har spridit sig i huset... :(

När jag lämnat av Leon hemma så gav jag mig ut igen för att springa intervaller. Denna morgon hade jag bestämt mig för att springa en pyramid. 200m- 400m- 600m- 800m- 1000m- 800m- 600m- 400m- 200m med 1 min vila mellan. Har alltid varit sugen på att prova detta men det har inte blivit av tidigare. Eftersom jag sällan kör korta intervaller så hade jag svårt att få upp farten i början på de korta intervallerna. 200m-400m- och 600m var lite kuperade vilket inte gjorde det hela bättre. Det var mentalt tungt att veta att varje intervall blev längre men jag körde på. Vid den första 800m- intervallen så fick jag motvind som jag sedan fick tampas med den och nästkommande tusing=tungt!


De sista 800m- 600m- 400m- 200m kändes bättre och jag lyckades få upp tempot en del. Precis som det var mentalt jobbigt när distansen ökade så var det skönt att veta att den nu minskade för varje intervall. :) När jag var klar så var jag helt färdig, hade verkligen pressat mig till mitt yttersta denna morgon.

Pyramiden i sin helhet.




Avslutade löppassen med en 2 km nerjogg, även denna var tung fast det inte gick så fort. ;) Totalt 13,5 km denna morgon. :)

Nu sitter ajg på jobet och funderar på hur jag ska orka med eftermiddagens rygg-pass med coach.. Hoppas att jag får igen lite energi under dagen..

Imorgon är det midsommar så sista dagen på jobbet denna vecka- skönt! :)

Kram C

1 kommentar:

  1. Trevlig midsommar Camilla!

    Jag har inte riktigt hunnit följa med din, eller andras bloggar på länge. Det är sommar. :)

    Hoppas allt är bra med dig, och att du återhämtat dig från, vad det nu sen var som bråkade med dig för en tid sedan.

    Ha det bra!

    SvaraRadera