- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

onsdag 19 juni 2013

Gym & morgonlöpning

Gomorron!

Igår eftermiddag så var jag riktigt stark! Gympasset gick över all förväntan måste jag säga. Kände mig lite seg innan men så fort jag fått upp värmen i gymet så var kroppen med mig hela vägen. Fick grym kontakt och kunde öka vikterna i flera övningar! #win

Övningarna jag körde igår var:

Axlar
Hantellyft åt sidan (raka armar) 4 set
Frontlyft med viktskiva 4 set
Flyes för ovansida axlar i cc 4 set
Raka lyft med rep i cc 4 set
Baksida axlar med rep i cc 4 set
Axelpress 4 set

Triceps
Enarms push down med hantel 4 set
Enarms push down i cc 4 set
Press med rep över huvudet 4 set
Push downs med vinklad stång i cc 4 set



Inatt sov jag ganska dåligt, fick gå upp 4 ggr och kissa (vanligtvis behövs detta endast 1 en max två ggr) och varje gång hade jag svårt att somna om. Troligtvis brjar jag släppa lite vätska på benen efter det tunga passet i söndags men måste detta hända på natten?? :(

Vaknade rätt trött imorse men gav mig ändå ut på den planerade morgonjogg med lillen. Benen var ganska pigg men Leon var det inte så jag fick vänta på honom en del. Vår runda blev 6,4 km.

Jag lämnade sedan av honom hemma och bytte skor för att sedan ge mig iväg ensam. Benen pinnade på bra och jag lät dem göra det trots att mellanmjölkspass inte direkt är att föredra. Toatlt blev det 6,1 km och snittempo 5:13 min/km. Totalt 12,5 km löpning denna morgon. :)

Nu sitter jag på jobet och gäspar för fullt. Hoppas tröttheten lägger sig lite snart, annars kommer det bli tufft på jobbet idag. :(

I eftermiddag väntar gymet igen och ett pass bröst och biceps (oavsett om jag är trött eller inte). Hoppas på samma styrka som igår. :)



Ha en fin onsdag!

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar