- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

onsdag 25 september 2013

Hösten och motivationen

Gomorron allihopa!

Gympasset igår gick riktigt bra även om jag var ganska trött. Bitvis fick jag faktiskt kämpa lite med motivationen att pressa mig till max men det gick ändå bra. Allt sitter i huvudet och med ett starkt pannben kommer man långt. :) Övningarna vi körde igår var;

Axlar
Axelpress 6 set
Hantellyft åt sidan 4 set
Flyes i maskin för baksida axlar 4 set
Baksida axlar med rep i cc 4 set
Flyes för ovansida axlar i maskin 4 set

Biceps
Sittande hantelcurl på lutande bänk 4 set
Scottcurl med hantel 4 set
Hammercurl med rep i cc 4 set


 

Lyckades komma i säng redan kl 20 igår kväll och det gjorde att jag fick ytterligare en natt med bra sömn. Ändå är jag lite trött idag.. Undrar om det beror på hösten som kommit med regn, rusk, blåst och hög luftfuktighet? Det är lite halvt deprimerande faktiskt..

Imorse var det 5 grader när jag och lillen skulle ut på vår morgonjogg. Fick ta på mig både långärmad tröja, jacka och vantar. Ändå frös jag en hel del.. Redan dags för dubbla vantar tydligen. Mina tunna ullvantar räckte minsann inte till, hade ingen känsel i fingrarna när jag hade sprungit klart imorse. :( Blev 6,5 km med lillen och sedan ytterligare 7 km ensam idag, totalt 13,5 km.

I eftermiddag så är det bröst och triceps som gäller på gymet. Hoppas jag är lite mer taggad idag. Räcker gott och väl att pressa sig till max, att behöva motivera sig själv samtidigt gör det såå mycket tyngre. ;)

Hoppas ni får en fin dag! :)

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar