- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

torsdag 19 september 2013

Trött, stark och klantig

Gomorron!

Jag blev inte så värst mycket piggare sen igår men väl på gymet så gick det riktigt bra ändå. :) Övningarna vi körde var;

Bröst
Bänkpress 6 set
Lutande bröstpress 4 set
Flyes i maskin 4 set

Triceps
Dips 4 set
Press med rep över huvudet 4 set
Push downs med stång i cc 4 set

Mage
Magmaskin (tunga crunches) 6 set maxreps

Somnade trött men nöjd med min dag. På natten när jag var uppe på en av mina sedvanliga natttoalettbesök så råkade jag gå rakt in i dörrhandtaget och slå upp det rejält hård rakt in i underarmen. Jag blev helt förlamad i armen och det gjorde verkligen svinont. :( Jag har fortfarande rejält ont i armen och kan knappt knyta näven och det gör väldigt ont. Måste slagit i bågon nerv.. :( Hoppas det hinner lägga sig till i eftermiddag och ryggpasset för annars kommer jag inte kunna ta i. :(

Blev en morgonjogg imorse igen. Började med 6,5 km med lillen och han var riktigt pigg idag. :) Benen var på bättre humör än gårdagen och vaderna likaså. Tyvärr var energiniåerna i kroppen låga (den är ju van vid kvällsbuffé från semestern ;)) så det var lite tungt ändå bitvis. Efter att jag lämnat av lillen hemma så fortsatte jag ytterligare 7 km ensam och på slutet kom dock kroppen igång igen och allt kändes bra. Totalt 13,5 km denna morgon.

Kvällsmaten i Side..

..och kvällsmaten hemma. Lite skillnad på mängd och energitillförsel. ;)

I eftermiddag så är det som sagt dags för rygg igen på gymet. Det är även tänkt att rumpan ska få sig en omgång. Hoppas på bra styrka och pigg kropp. Ha en fin torsdag allihopa! :)

Kram C


2 kommentarer:

  1. men ät bara ät, varför ens tänka..du behöver ju energin..går åt ju..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hur menar du nu? Att jag ska gå på buffé innan läggdags alla dagar i veckan? Jag äter det jag äter för att det är smidigt och bra energi till kroppen. Knappast så att jag behöver buffémat i de där mängderna varje kväll till vardags, då skulle jag sluta tjock och det ville jag INTE. :)

      Radera