- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

onsdag 18 september 2013

Låång dag!

Gomorron allihopa!

Igår var det en riktigt lång dag för mig. Skulle iväg till Norrtälje på utbildning och eftersom det är en bit från mig så gick tåget 05.00. Var tvungen att åka hemifrån halv fem för att hinna i tid. Nu är ju detta i sig inte något problem för mig eftersom jag vanligtvis går upp vid samma tid men då är det för att träna som ger mig energi. Jag var som en hög med skridskor igår morse kan man väl säga. ;)

Utbildningen var hela dagen och jag kom inte hem försen vid 20:30 igår kväll. Då var det bara att hoppa direkt i säng, sliten och rejält öm i fötterna efter den långa dagen i hårda stövlar med klack (tacka vet jag träningsskor!!).

Det var rätt kul när jag var på väg hem igår kväll (blev hämtad av Peter) och ser en kvinna springa på gångbanan i samhället nedanför oss. Då säger jag; "Springer hon så här dags? Inte klokt!". Hur jag tänkte här vet jag inte men det var min första tanke. Undrar då vad de få (som tur är) människor som ser mig på mornarna tänker? Jag menar närmre halv nio på kvällen lär ju anses mer normalt än 04 på morgonen av de flesta! Ha ha! ;)

Imorse var jag rätt trött fortfarande men eftersom det inte blev någon riktig träning för lillen igår (endast med husse men det är inte riktigt samma sak ;)) så fick det bli en morgonjogg ändå. Kände direkt att benen var trötta och vaderna inte ville vara med. Envis som jag är så blev det ändå 12,5 km (6,5 med Leon) även denna morgon.

Morgonjoggskontraster Side/hemma. Tur att jag har min lilla solstråle här i mörkret, annars hade jag gått under. Saknar..


Måndagens axel- och bicepspass gick bra. Övningarna vi körde var:

Axlar
Axelpress 6 set
Flyes för ovansida axlel i cc 4 set
Flyes för baksida axlar i maskin 4 set
Baksida axlar med rep i cc 4 set
Frontlyft med rep i cc 4 set

Biceps
Scottcurl med hantel 4 set
Hammercurl med rep i cc 4 set
Stångcurl i cc 4 set

I eftermiddag är det dags för ett pass bröst och triceps som vanligt på onsdagar. Hoppas jag vaknar till liv lite innan dess. ;) Ha en fin dag allihopa! :)

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar