- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

onsdag 4 september 2013

Långsam som en snigel

Gomorron allihopa!

Gympasset igår gick över all förväntan och det är nog som coach säger, det är inte det du äter precis innan gymet du tränar på utan det du åt tidigare under dagen. :) Även om styrkan gick precis lika bra som alltid nu för tiden så känns det ändå lättare att ta i när man är riktigt mätt i magen (som jag är efter min gröt). Inte så att jag var hungrig så jag höll på att dö precis men jag såg fram emot efter-tränings-drinken desto mer. ;) Jag och Peter körde tillsammans igår och övningarna var;

Axlar
Axelpress 5 set
Side-raises för ovan sida axlar i cc 4 set
Liggande kryssdrag i cc för baksida axlar 4 set
Baksida axlar med rep i cc 4 set
Frontlyft med rep i cc 4 set

Biceps
Scottcurl med hantel 4 set
Hammercurl med rep i cc 4 set
Bicepscurl med stång i cc 4 set

Imorse vaknade jag relativt pigg och tänkte försöka komma iväg extra tidigt på morgonjoggen. Gick upp (visserligen 7 min senare än jag tänkt men ändå) för att snabbt klä på mig. Ändå gick det minsann inte snabbare än vanligt. Fattar inte vad som tar sån jäkla tid? Är jag långsam som en snigel eller vad? Imorse gick jag upp 03:27 och kom iväg 03:55. Detta var exakt vad jag gjorde;

03:27 Gick upp och gick på toaletten.
Gick till stora badrummet och vägde mig.
Gick till träningsrummet och tog på mig löparkläder.
Gick tillbaka till stora badrummet och satte upp håret.
Gick och hämtade pannlampan och satte på mig den.
Gick till köket och drack BCAA från Xtend
Satte på Garmin och lade den i fönstret så den kunde hitta satelliter.
Gick på toaletten igen.
Gick till groventén och satte på mig löparskor, jacka och reflexväst.
Hämtade Garmin.
Satte på Leon reflexselen och satte på hans blinkis.
Gick ut genom dörren, låste och sprang iväg 03:55.

Ok, när jag staplar upp det sådär så är det ju en del.. Men ändå, 28 minuter?? Jag måste vara långsam alltså. ;)

Morgonjoggen blev 6 km med Leon och sedan 7 km ensam denna morgon, totalt 13 km. Benen var pigga och det var skön sval luft ute. Älska hösten alltså, om det ändå kunde vara lite ljusare ute bara. :)

Efter avslutad morgonjogg. Tog mig tid att fota mig själv i min morgonoutfit, syns man så finns man! :)

I eftermiddag är det dags för bröst, triceps och mage med Peter (hoppas jag). Ha en fin dag allihopa! :)

Kram C

2 kommentarer:

  1. Det är i och för sig inte många punkter i din lista, men om klockan är halv 4 på morgonen så tar det tid. Toalettbesöket skulle ta en kvart bara det om jag försökte på det där. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tydligen, men jag borde väl vara van vid det här laget? ;) Toabesökena går nog fortast här, jag går ofta så har effektiviserat min toa-tid till minumun genom åren. ;)

      Radera