- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

torsdag 20 februari 2014

Massa snö, modd och älgjakt

Gomorron allihopa!

Igår eftermiddag så hade all snö som om på morgonen smält bort och ingen blev gladare än jag (och ledsnare än Leon :(). Imorse när jag tittade ut så såg det ännu värre ut utanför än igår! Det låg flera cm snö på marken och snöade för fullt när vi gav oss ut på vår morgonjogg. Leon var självklart pigg som en lärka och började med att  bete sig illa genom att sätta efter två älgar som var på besök på vår gata. Jag var inte uppmärksam för om jag ser dem först så hade inte detta hänt. Leon lyssnar alltid på mig när jag säger till men hans impulser att leka med älgarna var stora idag och jag såg dem inte alls försen han redan var halvvägs framme vid dem. Som tur var så blev älgarna rädda och sprang iväg ungefär samtidigt som jag märkte dem och skrek till Leon. Han avbröt då direkt och kom tillbaka till mig krypandes på knäna. Han vet ju att han inte får och skämdes som en hund. ;)

Snöandet bara eskalerade under rundan, jobbig jäkla blötsnö som fastnade i sulan hela tiden och blev till ojämna klumpar. :( Snöflingorna som kom måste vara de största jag sett nånsin och hela tiden fick jag dem i ögonen. Inte det att det gjorde ont när de var så stora men jag såg inte ett skit ändå eftersom de smälte i ögonen. Leon var pigg som en lärka idag (älska snö liksom) och tempot var ganska lika både på vår och min egna del. Det var rätt tungt i all snö, särskilt på slutet då det ytterligare fallit ett par cm. Benen var dock inte slitna och det som inte dödar gör dig starkare!! Totalt 17 km denna morgon varav 9 avverkades tillsammans med pigg hund. :)

Leon kunde inte ens sluta spana efter älgarna när det skulle fotas, måste vakta matte! ;)

Bilresan till jobbet var inget vidare i modden morse och om ett par timmar ska jag ut på vägen igen för att åka på möte På Länsstyrelsen. Efteråt åker jag hem och jobbar resten av dagen. I eftermiddag blir det ett ryggpass med Peter. Ha en fin dag allihopa! :)

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar