- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

onsdag 11 december 2013

Här går de undan! :)

Gomorron allihopa!

Man kan ju undra lite vad som hände när typ all snö som kommit (det var ju åtminstone ett par dm) typ var borta imorse. Visst blev det en rejäl temperaturökning men trodde ärligt talet inte det skulle gå så fort. Ingen var dock gladare än jag som kunde morgonjogga utan dubb imorse. :) Leon var dock jätteledsen (som älskar snö) och tjurade hela morgonrundan. Han försökte springa långt ut i knten där det fortfarande fanns lite vitt men det var inte alls samma sak. Jag tror aldrig jag sagt "framåt" åt honom så många ggr på en och samma runda som jag fick idag. Stackars liten, gjorde ont i mammahjärtan att se honom så ledsen. :( Blev i alla fall 6,5 tröga km tillsammans med honom och sedan ytterligare 6,5 km ensam, totalt 13 km denna morgon.

Det blev ett träningspass sen igår eftermiddag. Peter skulle på möte ikväll så vi fick byta dag helt enkelt. :) Passet gick faktikst bra för mig och jag var lite starkare för en gång skull. :) Övningarna vi körde igår var:

Bröst
Bänkpress 5 set
Lutande bröstpress 4 set
Flyes i maskin 4 set

Triceps
Sittande push downs med rep i cc 4 set
Press över huvudet med rep i cc 4 set
Push downs med vinklad stång i cc 4 set

Mage
Superset raka och sneda crunches (maxreps) 4 set
Sit-ups med viktskiva (maxreps) 4 set

Igår fick jag 2 kommentarer inom loppet av 5 minuter. Jag var tvungen att avreagera mig lite. ;)

I eftermiddag blir det vila och det kan kroppen behöva. Ha en fin onsdag allihopa! :)

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar