- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

torsdag 12 december 2013

Kärlek

Gomorron allihopa!

Igår blev det vilodag som planerat. Åkte förbi affären på vägen hem och köpte mysmat åt mig och Peter, lite mitt-i-veckan mys är aldrig fel! :)

Imorse var det dags för arbetsveckans sista morgonjogg. All snö hade smält bort från vägarna nu (igår var det hala partier kvar på vissa ställen) så jag vågade mig på att ta mina favvo-skor på dagens runda, Saucony Cortana. Jag gillade dem inte alls förut utan tyckte de var svampiga och inte alls sköna att springa i, dock så blev känslan precis tvärtom när jag gick ner några kg konstigt nog. Nu är de som tofflor på fötterna och foten får full frihet utan att skon styr något (känns inte att man har dem på sig) men ger ändå bra dämpning. Bästa kombon enligt mig! :) Har önskat mig ett par nya i senaste modellen i julklapp av Peter. Eftersom vi inte bara handlar för handlandets skull så är jag ganska säker på att jag kommer få dem. ;) Inget fel på mina gamla som gått ca 655 km men ovandelen har börjat gå sönder lite av att jag sprungit där jag inte borde med dem (skogen) och fastnat. Lufthål är fint på sommaren men mindre bra på vintern. ;)


 
Idag blev det först 6,5 km med slö hund. Han var minsann nästan ännu värre än igår och jag var rätt trött på honom på slutet. ;) Inget fel på hans allmäntillstånd annars i dagsläget men nu när snön försvunnit så är det inte alls lika kul att springa tycker han. Roligare att lukta och kissa på 311 ställen. Jag låter honom göra det också men när han börjar och stå en kvart på ett ställe bara för att så blir jag irriterad. Idag hade jag honom t o m i koppel korta partier (vilket han hatar) för att han skulle förstå att det var framåt vi skulle och inte hade all tid i världen. ;) Avslutade med ytterligare 8 km ensam, totalt 14 km denna morgon.

Förutom Leons glädje och pigghet så finns det inget direkt jag saknar med att snön är borta.. Skulle vara att det är så fasligt mörkt att köra till och från jobbet nu när allt är så skitigt av saltet i så fall.. Vägmarkeringarna är helt täckta med skit och snöpinnarna också så det är fasligt svårt att se vart vägen går vid möten när man åker på smala landsvägar som jag.. :(

Rätt kolsvart blir det när varken kantlinjer eller snöpinnar syns och vägen dessutom är blöt av saltet.. :(
 
I eftermiddag väntar arbetsveckans sista styrkepass, rygg och rumpa står på schemat. Hoppas jag är stark med massor av energi! :) Ha en fin torsdag allihopa! :)

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar