- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

måndag 16 december 2013

Underbara helg!

Gomorron!

Hoppas er helg varit lika bra som min!? :)

I lördags började jag och leon med en morgonjogg som vanligt, 8 km avverkades och Leon var pigg (något kallare ute igen). :)

Efter frukost och lite vil på maten så gav jag mig ut på veckans långpass. Vädret var mindre kul med blåst och smått regn men har jag bestämt mig så har jag. Första milen bjöd på rejäl motvind ute på slätten och det var kallt och rått. Benen var tunga men jag kämpade på. Efter detta blev det sidovind och allt kändes genast mycket bättre. Resterande kilometer pinnade benen på bra och jag var glad (trots att duggregnet nu övergått till pissregn). Har ni aldrig sett en smilfink som är ute och springer i regn och storm skulle ni sett mig i lördags, haha. ;) Runners high deluxe! :) Totalt 24,2 km denna lördagsförmiddag.

Starkt pannben, stark kropp! :)

På eftermiddagen lagade jag matlådor (eller satte in köttet i ugn redan innan jag sprang iväg på längpasset) och vilade. På kvällen så väntade middag ute på resturang med min man för att fira våran 8-års dag som vi hade i tisdags. Mycket gott var det! :)

Söndagen började med en morgonjogg13 km (6,5 km med Leon) och bjöd sedan på städning, stor frukost och tvätt innan veckans benpass. Passet gick bra även om benen inte var i piggaste laget och jag fick kämpa. Övningarna vi körde var:

Ben & rumpa
Djupa knäböj 6 set
Benböj i bästa maskinen 4 set
Omvänd hacklift 4 set
Liggande legcurl 4 set
Sidoutfall i Smith 4 set
Gående utfall med hantlar till failure (4 set)

Lunch ute och sedan spenderades eftermiddagen i soffan framför en film (nåja, jag somnade en sväng ;)). På kvällen väntade pizza, godis och mer filmmys, en perfekt söndag med andra ord! :)

Imorse blev det 7 km morgonprommis med lillen på stela ben. Som vanligt kommer träningsvärken bli grym efter benpasset, redan nu infinner sig vissa svårigheter med att gå i trappor och sätta sig på toaletten. ;)


I eftermiddag väntar ett pass axlar och biceps på gymet tillsammans med Peter. Ha en fin måndag allihopa! :)

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar