- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

måndag 2 december 2013

Tacksamhet!

Gomorron allihopa!

I lördags morse provade jag foten som bestämt, blev en morgonjogg med Leon på 8 km. Hade inga känningar alls efter stukningen och det gick bra att springa. Blev en lite längre runda eftersom jag valde att inte ta den där gropiga grusvägen som vi vanligtvis spinger. Kroppen var ganska trött men min gissning är att det beror på de där glasen vin jag drack på fredagskvällen. ;)

Fredagsmyset! :)

Det var sjukt dimmigt ute denna morgon och på slutet såg jag endast någon meter framför mig. Rätt läskigt när man ser så dåligt och inte har råd att trampa snett på någon kotte, sten el liknande... Som tur var gick det bra! :)

Efter löpningen åt jag min gigantiska portion gröt och vilade sedan lite. Min tanke var att vänta och kolla hur foten reagerade på löpningen. Jag hade tur för den svullnade inte upp det minsta så då tyckte jag att jag kunde kosta på mig ytterligare ett pass denna dag med gott samvete. :)

Blev ett underbart långpass med pigga ben och glatt humör. Tog det lugnt och tittade ordentligt vart jag satte fötterna hela vägen. Totalt 24,5 km avverkades utan känning i foten och det var verkligen stort för mig. 32,5 km denna dag utan att känna av onsdagens stukning det minsta, ingen efterföljande svullnad heller. Känner sån oerhörd tacksamhet för att det gått så bra med stukningen denna gång! :)


Det enda som var mindre kul med mitt underbara pass var att fotledsskyddet skavde sönder min häl fullständigt. Kände av det redan efter någa km men lät inte det trycka ner mitt glada humör. Köttsåret jag sedan packade upp var mindre kul.. :(

Under lördagseftermiddagen lagade jag en massa mat till veckans matlådor och kvällen spenderades sedan med pastaparty, film och mys med mina killar. :)

Lyxpastaparty! :) Rejäla portioner i ordentliga tallrikar ska det vara. Den största portionen är såklart min! ;)

I söndags blev det ytterligare en morgonjogg. Jag var pigg tidigare än vanligt så började med att springa 8 km ensam innan jag hämtade upp Leon och sprang ytterligare 5 km med honom. Skavsåret var inte att leka med trots att jag plåstrat om det.. Känns ok när jag inte använder fotledsskyddet eftersom skavet sitter högt upp men jag borde verkligen inte spinga utan det nu ett tag framöver.. :( Vet inte hur jag ska göra med det där.. Totalt 13 km denna morgon.

Efter tvätt och städ så väntade gymet och ett ben-/rumpapass. Det gick hur bra som helst att köra och min oro över att foten hade stelnat till efter stukningen var obefogad. Det var verkligen inga problem med djupet i böjen denna vecka heller! :) #win


Ökade i vikt/reps på flera övningar och jag var stark! :) Övningarna vi körde var:

Ben & rumpa
Djupa knäböj 6 set
Böj i maskin 4 set
Omvänd hacklift 4 set
Liggande legcurl 4 set
Sidoutfall i Smith 5 set
Gående utfall med viktplattor till failure 4 set

På söndagseftermiddagen så byggde jag och Peter en matbar till Leon så han slipper att böja sig ner för att äta och dricka. Blev såå fint! :) #nöjd

Alla i huset ska få äta i lyx! :)

Imorse blev det 7 km morgonprommis med lillen. Gick utan skydd och vanliga gropiga grusvägen. Foten kändes stabil och jag var rejält försiktig på grusvägen och gick med blicken fastklistrad på vägen hela tiden. ;)

I eftermiddag väntar ett pass axlar och biceps på gymet. Hoppas på bra styrka och energi. Just nu är jag sådär måndagstrött, hoppas det går över under dagen! :)

Ha en fin dag allihopa!! :)

Kram C

2 kommentarer:

  1. Har missat att du hade ont i en fot, jag halkade på jobbet i somras och det tog 3 månader innan allt var ok, jag antar att du hört det förut, men det blir bättre, tar bara lite tid. Du ser stark ut!

    SvaraRadera