- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

fredag 27 december 2013

Idag är det dags!

Gomorron!

Jag är dålig på att skriva när jag är ledig, jag veet. Har ju helt klart mer tid men ändå blir det inte av. Jag blir blogg-förslappad kan man väl säga. ;) Sitter dock aldrig vid datorn bara för att och har inte haft något där att göra sen jag betalade räkningar sist. Använder mig av mobilen för att nå nätet och det är den jag skriver från nu. Tar helt klart längre tid och gör inte latheten bättre. ;) 

Nu är det så att jag fortfarande ligger i sängen. Får inte gå långt med Leon (husse tog morgonprommisen), dricka eller äta för tillfället. Vätsketömningen nådde sin kulmen igår med 6 liter vatten intaget och inget salt. Ja, ni förstår ju hur många ggr jag gick på toaletten. ;) Det var en tuff dag och det är skönt att den är över! :)

Har tappat en del vätska även om jag själv inte direkt ser någon skillnad från en vanlig morgon. Denna gång ska jag dock inte vätska på mig eftersom jag endast får i mig 2,5 dl vatten i havregrynsgröten (vattnet den görs på alltså) som jag ska äta runt halv nio, annars är det torrt till efter fotningen som börjar runt  10.

På julafton fick jag bästa paketet av Peter. Nya Saucony Cortana 3! Jättesnygga och sköna. Har bara sprungit ett pass i dem än men de känns helt ok. Något smalare än tidigare modell men absolut inte för små. Hoppas bara mina knölar klarar av skons smalhet, återstår att se! 


Träningen har gått bra denna vecka. Körde alla mina veckostyrkepass måndag-onsdag så jag kunde vara ledig igår på dan och bara dricka. På juldan var det ryggen och rumpan som kördes. Börjar faktiskt bli starkare i ryggen och nu väntar jag bara på bredden också. ;) Axlarna är jag dock rätt nöjd med nu. :)


Jag har sprungit som vanligt tisdag till igår, lite längre bara för att jag haft tid. Julafton 18,5 km (som ni vet), juldagen 15 km och igår 21,1 km. Blev en halvmara innan frukost bara för att. Pigga ben, mycket tid och eftersom resten av dagen skulle bli jobbig (med allt vatten), så ville jag ha lite extra kul på morgonen. :)

Igår eftermiddag var jag inne på Gymbolaget/muscle.se och provade ut kläder till dagens fotning. Leon var med och hade skoj i affären. :)


Idag är det som sagt vila från att röra på benen något alls (förutom korta prommisar med Leon). På fotningen ska det både fotas och filmas så jag ska träna på riktigt med andra ord. Vi för se hur det går efter noll vatten och endast lite gröt. Räknar inte med att va stark direkt. ;)

Ha en fin fredag! Ska försöka ta lite bilder under dagen som dyker upp på Instagram (där är jag duktig på att uppdatera), camillacgreen om ni vill följa. Ska även försöka uppdatera här igen idag eller imorgon om hur det gått! :)

Kram C

1 kommentar:

  1. Varför bara vätska och inget salt? Inför fotograferingen eller av annat skäl? Nyfiken!

    SvaraRadera