- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

torsdag 10 november 2011

Axlar- och tricepspass och morgonfartlek

Så, nu sitter jag på jobbet men fullpackad väska liggandes i bilen. Vi åker till hotellet runt elva och det ser jag fram emot. Ska även bli skönt att sova ut imorn bitti, haha. ;)

Axlar och triceps gick bra igår. Körde slut på muskelgrupperna helt och hoppas på träningsvärk så det är jobbigt att lyfta armarna precis som förra veckan. ;) Övningarna jag körde igår var:

Axlar
Hantelpress 5 set
Utsida axlar i cc 4 dropset
Baksida axlar med rep i cc 4 set
Lyft till hakan med frivändning och militärpress 3 set

Triceps
Liggande pushdown med z-stång 4 set
Med rep i cc 4 set
Med vinklad stång i cc 4 set

Imorse gick jag upp ännu tidigare än vanligt (03:20) för att hinna packa de sista och fixa lite hemma innan jag åkte. Började med 7 km morgonprommis med Lilleman och avslutade sedan med 6,2 km fartlek. Har legat kanska lågt med kalorierna hela veckan så det krävdes en del idag. Tog protein och pure carbs innan löpningen men det hjälpte bara lite grann. Kämpade på och trodde ändå jag fick en bra tid men icke! Där är ett bra exempel på hur lågt kaloriintag flera dagar påverkar prestationen. Visserligen blev bara tiden ca 40 sekunder sämre än förra veckan men det gör en del på en så kort runda. Och då tyckte jag ändå att jag sprang på riktigt bra! Körde vanlig löpning i verserna på musiken som kom och spurtade i refrängerna som vanligt. Känns ändå bra att ha varit ute och huvudsaken är att jag gjort mitt bästa, man kan inte slå PB varje pass! :)

Ett litet kort innan löpningen

Det har även kommit något positivt av mitt låga kaloriintag denna vecka. Över helgen så gick jag upp 3 kg vätska och dessa hade jag gått ner igår igen. Idag hade jag gått ner ytterligare 0,6 kg så nu är min lägsta vikt så mycket lägre än förra veckan! :) Detta sporrar mig och jag ska verkligen inte äta som en häst nu under hotellvisteklsen och alla buffeér. Det ska tydligen vara buffé varje mål och jag har ju lite svårt att äta måttligt på dessa men ska verkligen anstränga mig! Ikväll hoppas jag det finns alternativ så jag kan skippa ris, pasat el potatis iaf och hålla mig till kött och grönsaker, äter ju inte mycket kolisar kvällstid och ännu mindre när jag inte tränat. Önska mig lycka till! Jag ska uppdatera er om hur det går! :)

Nu är det dags att ta tag i allt jobb jag måste hinna innan veckan är slut för detta, resterande del kommer bara vara kul! :)

Kramar C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar