- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

onsdag 2 november 2011

Ett oplanerat distanspass :)

När jag kom hem efter jobbet så kände jag ett sug efter att ge mig ut och springa lite så jag bytte om och gav mig ut. :)

Jag var tung och stum i benen efter benpasset igår så jag kunde inte annat än att ta det lugnt vilket nog bara är bra för mig. Det är viktigt att variera sin löpträning och inte alltid pressa sig till max.

Dagens pass var så underbart skönt! Lunkade runt en runda på 7,4 km i bekvämligt tempo utan att pressa mig själv. Hade nästan glömt hur skönt det är att springa i ett tempo som det känns som man kan springa i en evighet i. Det roligaste var att jag ändå fick en tid som matchade mina tidigare (för ca två månader sedan) tider jag gjorde på sträckan under fartlekspassen. Kul att se att man förbättras lite. :)

"Dagens outfit" ;) på löprundan. Första utan blixt och andra med. Vilken skillnad lite reflexer gör, viktigt om man ska synas i mörkret! :)


Ha en fortsatt trevlig kväll! :)

Kramar C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar