- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

tisdag 1 november 2011

Förutsättningar

Jag har kommit fram till att jag inte har förutsättningar för att bli riktigt bra på någonting. Jag är för liten för att tävla med min kropp i fitness, för tung för att bli en riktigt snabb löpare och för svag för att kunna tävla i styrka. Jag är visserligen lång som är bra för löpningen men tyngden gör ändå så att mina förutsättningar är emot mig för att bli riktigt snabb. Längden är även en nackdel styrkemässigt eftersom jag har betydligt längre hävstänger än någon som är kort och måste därför lyfta betydligt tyngre och längre.. För att inte tala om att jag är kvinna och det innebär att jag både är långsammare och har svårare att bygga muskler än en man.

Visst skulle jag kunna sluta med styrkan och bli en mager benget och på det sättet spara in tid på mina löprundor men skulle detta göra mig lycklig? Nej! Jag skulle även kunna sluta med all min konditionsträning och på så sätt bli starkare och grövre men skulle det göra mig lycklig? Nej! Träning ska vara roligt och jag vill inte sluta med något jag tycker är roligt till fördel för något annat. Visst skulle det vara kul att va riktigt bra på någonting men det är inte därför jag tränar. Jag tränar för att må bra och detta motiverar mig att bli så bra som jag kan bli, att fortsätta utvecklas framåt hela tiden.

Det jag vill säga med det här är att alla har inte förutsättningar eller möjligheter att bli bäst! Jag har en enorm träningsmotivation även om jag vet att jag aldrig kommer bli bäst för att jag tycker att det är roligt att träna. Jag tror alla kan hitta någon motionsform som de tycker är kul om de bara prövar sig fram.

Alla kan inte bli bäst men om du vill och kämpar tillräckligt hårt så kan du bli ditt bästa jag! Och för mig så är detta minst lika bra som att vara världsmästare! Du kan bli ditt bästa jag om du bara kämpar och glöm inte att allt räknas och tar dig ett steg närmre mot ditt mål! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar