- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

måndag 28 november 2011

Träningshelg

Denna helg har varit bra mycket bättre än förra ur träningssynpunkt. Jag har kunnat köra alla pass jag velat och det har gått bra, ingen större krämpor. :) Helgen har sett ur som följande:

Lördag
* 13 km morgonprommis med Lilleman
* 70 min spinning med B
Jäklar va jag körde! Benen gick som trumpinnar på mig ochg mycket motstånd. Ändå blev jag inte speciellt trött.. Spinningen är inte samma utmaning för mig konditionsmässifgt nu när jag springer så mycket. Har ingen betydelse hur hårt jag kör vilket är ganska trist. Det enda som säger ifrån är vaderna.. :(
* Rygg och mage tillsammans med P
Helt ok pass även om jag kände mig svag. Körde ändå på ordentligt och det gav nog en hel del med tanke på träningsvärken som kom efter. ;)

Söndag
* 7 km morgonprommis med Lilleman
* 9,6 km distanslöpning
Storm och regn samt sen kvällsmat dagen innan i form av pizza gjorde mig allt annat än snabb.. Jag fick kämpa som ett djur och ändå så blev det knappast någon bra tid.. Pizzan satt i halsen hela rundan så det kändes som jag hade svårt att andas, skit helt enkelt. Men man måste ha såna dagar också! :(

Bjuder på en formbild från i lördags som jag inte orkade lägga upp i helgen..


Idag började jag och Lilleman att ge oss ut på vår morgonrunda. Efter ca 1,5 km så gjorde sig Lilleman illa i benet där han har problem. Riktigt illa! Han skrek rakt ut när han trampade snett och sedan kunde han inte stödja på benet. Vi fick snällt halta hem så gott vi kunde. Väl hemma fick han medicin och jag hoppas verkligen inte detta är allvarligt! Jag är så orolig så det finns inte. Har en stor knuta i magen och jag känner mig så ledsen! :( Han haltade inte när han och min sambo åkte till jobbet men det är troligtvis på grund av de smärtstillande tabletterna han fick direkt när vi kom hem. Vi får se hur han är i eftermiddag när dessa släppt. Min älskade Lilleman! :´(


När jag medicinerat Lillen så gav jag mig ut på en löprunda. Det blev 7,4 km snabbdistans och jag sprang på i ett ordenligt tempo. Ledsen över min lilla älskling och det gjorde att jag kämpade hårdare. Glömde att ta protein innan men det hade ingen betydelse. Jag bara sprang och grät hela vägen. Nytt PB på rundan blev det med 20 sekunder men jag har svårt att glädjas över detta nu. :(

Hoppas ni får en bra dag!

Kramar C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar