- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

måndag 21 november 2011

Skithelg!

Jag har haft en riktig skithelg! Började med att vakna upp på lördagsmorgonen med totalt jäkla körda vader som knappt tog mig runt morgonrundan med Lilleman. Var inte och tänka på att spinna när jag knappt kunde gå så det fick jag hoppa över. Istället blev det endast rygg och mage på gymet tillsammans med P.

På dan så åt jag och mina sambo lunchbuffé i form av tacos och det skulle jag inte gjort. Bara cirka tjugo minuter senare så började magsmärtorna och den troliga matförgiftningen.. Jag låg till sängs hela eftermiddagen och när kvällen kom och den planerade bion stundade så fick vi snällt stanna hemma. Jag vågade helt enkelt inte gå ut med en mage som var så opålitlig.. :( Hemma tröstade vi (jag) oss med hamburagre och godis tills det ploppade ur öronen på mig..

Söndagen inleddes med en morgonprommis i spöregn med Lilleman. När vi kom hem så kom huvudvärken smygande och blev bara värre och värre. Hade jätteont så fort jag rörde mig en meter men var ändå tvungen att stå ut då det var ett måste att tvätta och laga mat.. Efter lunch så lade jag mig och vilade och vaknade vid fyra helt groggy men utan huvudvärk. Hade ju lovat P ett löppass men det var ju totalt omöjligt innan med huvudvärken och på eftermiddagen så var motitavtionen som bortblåst. Sen regnade det fortfarande och det gjorde det knappast lättare att ge sig ut på en runda.. Så jag hoppade det.. Och åt pizza och naturgodis istället, bra där! :( Träningen denna helg blev alltså bara ynkliga:

Lördag
* Morgonprommis 13 km
* Rygg och mage med P

Söndag
* Morgonprommis 13 km


Imorse var jag i vilket fall taggad på ett löppass. Ställde mig på vågen och fick en chock, 3,7 kilo plus sedan i fredags!! Sjukt mycket vätska hade jag bundit av allt mitt svullande och brist på träning. Deppig gav jag mig ut för att upptäcka att benen var tunga som bly fast jag vilat dem så flitigt i helgen.. Vilket skit! Bara att släpa sig runt morgonrundan på 7 km och sedan ge sig ut på ett snabbdistans. De tunga benen och de där extra kilona kändes kan jag lova! Fick kämpa som ett djur för att ta mig runt 6,2 km i hyggligt tempo. Tiden då? Jo, den blev faktiskt inte jättedålig.. Även om jag borde slagit PB när jag vilat så mycket under helgen och ätit gott.. Besviken på mig själv är jag nu.. Men de är bara att ta nya tag denna vecka och se till att nästa helg blir bättre. Man måste se framåt! Positivt var att redan efter löpningen så hade 1,4 kilo av vätskan försvunnit och det är ju alltid något. ;)

I eftermiddag är det dags för bröst och biceps på gymet igen, förhoppningsvis så har all extramat gjort mig starkare i alla fall. Det är vad jag hoppas på! :) Någon nytta av frosseriet ska man väl få eller!!??

Kramar C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar