- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

onsdag 28 augusti 2013

Favoritaxlar och hatbenen

Gomorron!

Igår eftermiddag så var det dags för axlar och biceps på gymet igen. Axlar är ju som bekant min favoritmuskelgrupp att träna, både för att det är så sjukt snyggt och för att övningarna är roliga. :) Körde tillsammans med Peter och övningarna var:

Axlar
Axelpress 5 set
Flyes för ovansida i maskin 4 set
Flyes för baksida i maskin 4 set
Frontlyft med rep i cc 4 set
Baksida axlar med rep i cc 4 set

Biceps
Enarmscurl med handtag i cc 4 set
Stångcurl i cc 4set
Hammmercurl med rep i cc 4 set


Jag var stark och slog PB i vissa övningar så det var ett riktigt kul pass. :)

Imorse så var det dags för lite kvalité. Har bestämt mig för att inte springa några spypass framöver utan endast tröskelpass runt halvmara tempo då det är distansen som jag (om jag nu ska tävla mer) kommer att tävla på framöver i så fall. Ser ingen vits med att slita ut kroppen mer än detta i dagsläget faktiskt. :)

Började med 6,5 km med lilleman. Idag fick han springa på bra för att jag skulle hinna så han var rätt trött när vi kom hem.

Efer jag lämnat av honom gav jag mig iväg ensam på mina 5 snabbare km. Tanken var 4:40-tempo men det var tungt idag. Fortfarande fruktansvärd träningsvärk i benen och de ville inte alls. Blev en kamp mellan benen och huvudet. Första lite snabbare passet med Nikeskorna och det var väl sådär.. Dropet är lite högt vilket gör att hälen går i marken i varje steg. Detta är inget jag stör mig på när jag springer långsammare men det tar bort rappheten i steget när man ska försöka springa lite fortare. Kändes som det bromsade liksom. Får nog hålla mig till Hyperspeeden när jag vill ha lite fart, frågan är bara om den håller för längre distanser? Snittempot på passet blev till slut 4:42 min/km så jag klarade inte riktigt av uppdraget denna morgon. Dock gick första två kilometrarna ganska långsamt och de sista rätt fort så jag lyckades ändå springa igen lite av tiden jag förlorade i början. :)

Avslutade med 2 km nerjogg. Nu var jag rätt stressad så de gick aningen fort men bättre än inget. :)

I eftermiddag så är det dags för bröst och triceps på gymet. Hoppas ni får en fin onsdag! :)

Kram C

2 kommentarer:

  1. Funderade varför du inte publicerat min kommentar, men sen började jag inse att jag nog aldrig skrev den, bara tänkte skriva den. :)

    Du är en speciell människa.(läs det positivt) Kan inte komma på någon annan som satsar så hårt på både gym och löpning, och dessutom är så bra på bägge. Oftast brukar "gym-nissar" försöka springa lite för att få variation, och "löp-nassar" pratar om att köra lite styrka för att förbättra löpningsmusklerna. Men du ångar på för fullt med båda, vilket jag tycker är mycket imponerande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :D Glädjen ger så mycket och gör att jag orkar hålla på som jag gör, utan direkta mål, bara for "the love of it". Det är jag så tacksam för! :) Jag vet att jag är lite speciell, samtidigt så är det ju den jag är och alla är vi olika. Variation förnöjer brukar de ju säga! ;)

      Radera