- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

onsdag 14 augusti 2013

Kom igen benen!!!

Gomorron!

Styrkan igår gick verkligen kanon! Körde tillsammans med Peter och vi fick till ett tungt och jättebra pass (tungt för mig, Peter kan fortfarande inte ta så tungt med tanke på handleden..). :) Övningarna vi körde var:

Axlar
Axelpress 6 set
Sidolyft i cc 4 set
Baksida axlar i cc 4 set
"Ratta" med viktskiva (man håller viktskivan rakt framför sig med raka armar och svänger så långt man kan åt båda hållen fram och tillbaka) 4 set
Baksida axlar i maskin 4 set

Biceps
Scott curl (vanliga curl) 4 set
Scott curl (hammer) 4 set
Curl med stång i cc 4 set

Imorse var det dags för lite kvalité igen. Började med 6,6 km tillsammans med Leon i mörkret. Han har lagt på sig lite semesterkilon (som resten av familjen) och går på lite diet nu.


Leon ställde in semestermode i Smyge. ;)

Det är för lite minskning för att energin ska tryta på honom men de extra kilona (har inte vägt så vet inte hur mycket) gör ju det tyngre för honom såklart. Inte så att han är lätt när han är smalis heller direkt.. Troligen är det värmen som gjort att han lagt på sig. Han har så svårt att hantera den så det finns inte vilket gör att han helt enkelt inte orkar hålla samma energi när vi tränar. Han har verkligen fått kämpa på sistone när han vanligtvis tränar dubbelt så hårt som en annan. ;) Då springer vi endast mornar och har gjort hela sommaren samt att han får bada mycket, det räcker inte tyvärr. :( Nu börjar det dock bli kallare igen vilket vi alla är tacksamma för. :) Idag var även premiären för långa tights, det var lite väl kallt igår med korta även om jag hade jacka..

När jag lämnat av lillen så gav jag mig iväg för 6 snabbare km. Tanken var kontrollerat snabbt och försöka hålla ett jämt tempo utan att titta på klockan. Tempot blev visserligen jämt men tiden på 27:58 min är jag besviken på. Trodde jag sprang snabbare! :( Hoppas att fyllda glykogendepåer, vila och mat i magen gör underverk för jag ska springa lagstaffet nästa lördag..

Km-tiderna på dagens pass.

Avslutade passet med 2 km nerjogg, totalt 14,6 km denna morgon.

I eftermiddag är det dags för ett nytt pass på gymet och denna gång är det bröst och triceps. Hoppas att det går lika bra som igår men det verkar som jag får träna ensam idag. :(

Ha en fin onsdag allihop! :)

Kram C


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar