- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

onsdag 21 augusti 2013

Tung styrka och morgonlek

Gomorron!

Igår efter jobbet blev det gymet med Peter och ett pass axlar och biceps. Det gick riktigt bra faktiskt och jag var stark. Har ändrat om lite i kostschemat nu igen men detta var ingen som märktes av igår. :) Övningarna vi körde var:

Axlar
Axelpress 6 set
Flyes för ovansida axlar med hantlar 4 set
Kryssdrag i cc 4 set
Frontlyft med rep i cc 4 set
Baksida axlar i maskin 4 set

Biceps
Scottcurl med hantel 4 set
Bicepscurl med z-stång 4 set
Hammercurl med rep i cc 4 set

Somnade sent igår och det blev lite för lite sömn inatt. Känner mig dock pigg ändå som jag gjort varenda dag sedan jag började ta ZMA innan läggdags. Det känns som jag får mer kvalité i djupsömnen och jag vaknar mer utvilad. Det är visserligen svårare att komma upp på mornarna men det beror på att jag sover så tungt innan (bättre djupsömn) men när jag väl kommer upp så är jag pigg. :) Om ni sover lite för lite eller dåligt så rekomenderar jag starkt att ni provar detta! Jag tar ZMB6 (ZMA) från Scitec, du kan köpa det här!


Imorse började jag med en morgonjogg med Leon. Blev 6,6 km i mörkret tillsammans. Har dock inga problem med det hela nu när jag har min pannlampa Petzl Nao. Bästa köpet än så länge i år! :)

Efter rundan med Leon så blev det ytterligare en runda på egen hand. Bytte skor och sedan blev det lite fartlek som lättare kvalitétspass denna "lugna" vecka. 1:a, 3:e och 5:e km sprang jag i 4:40-tempa och lätt jogg därimellan. Totalt 6,8 km med nerjoggen. :)



I eftermiddag så är det dags för gymet igen och ett pass bröst och triceps. Hoppas på att jag får med mig Peter även idag. :) Ha en fin tisdag allihop! :)

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar