- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

torsdag 29 augusti 2013

Starkare!

Gomorron allihopa!

Jäklar va bra styrkan går! Jag ökar i det mesta varenda vecka! :) Passet igår var verkligen svinkul. Nästa vecka kommer det dock bli tuffare på gymet. Kommer gå på ett nytt kostschema sista veckan innan semestern och det är tufft. Mindre kolhydrater och mer protein. Det här innebär bland annat att min älskade innan-tränings-gröt kommer att försvinna och ersättas med protein. Räknar inte med att styrkan kommer gå lika bra med detta bränsle direkt. ;) Men det är bara en vecka och det ska jag väl stå ut! :)


Övningarna vi körda igår var:

Bröst
Bänkpress 5 set
Lutande bröstpress 4set
Flyes i maskin 4 set

Triceps
Dips 4 set
Liggande hammer push downs med stång 4 set
Push downs med rep i cc 4set

Mage
Crunches i maskin 6 set (tuungt och maxreps)

Imorse blev det morgonjogg i vanlig ordning. Började med 6 km tillsammans med lillen, han var trött idag. Fick springa på rätt bra igår så idag lät jag honom bestämma tempo och det blev då lite långsammare än vad jag föredrar. ;) Efter att jag lämnat av Leon hemma så gav jag mig ut igen på ytterliagre 7 km ensam. Benen var pigga och första passet denna vecka då jag inte kände av träningsvärken efter söndagens benpass, haha. ;) Totalt 13 km denna morgon.



I eftermiddag blir det rygg och rumpa med coach igen. Hoppas på bra styrka även idag! Ha en fin torsdag allihopa! :)

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar