- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

fredag 30 augusti 2013

Roompa!

Gomorron allihopa!

Fick en del kommentarer på inlägget igår och faktiskt inte en enda elak. Tack! Jag var lite orolig när jag öppnade mig på det där sättet eftersom det inte hör till vanligheterna. Detta är ju en träningsblogg men samtidigt så känner jag att man även måste dela med sig av sina misstag och erfarenheter för att kankse hjälpa någon annan som är i samma sits. Du måste ta hand om kroppen och ge den förutsättningarna att ge dig det du vill ha. Endast då kommer du lyckas med det du vill, vad det nu än är (viktnedgång, muskelbygge, snabbhet etc).

Igår blev det ett tufft pass rygg och rumpa (rumpa prias lite nu när jag insett att det är ganska fint att ha en :)) på gymet. Coach Klint var tvungen att jobba (dumma) så jag fick träna utan honom. Peter skulle köra rygg men var inte intresserad av att träna specifik rump-träning så jag åkte in tidigare och körde det innan han kom dit. :) Övningarna jag körde igår var:

Rumpa
Cable kick-backs 6 set
Reversed leg raises 8 set (4 med båda benen och 4 med ett ben i taget)
Enbent benpress från sidan 4 set

Rygg
Breda latsdrag 2 set
Chins 4 set
Latsdrag i maskin 4 set
Breda latsdrag bakom huvudet 4 set
Enarms Old T-bar 4 set
Marklyft 4 set
Smala latsdrag med krysset 4 set

Rumpan förra våren och nu. Det är fettprocenten på första bilden jag (trodde) skulle vilja ha idag men när jag ser dessa bilder brevid varandra så vet i tusan.. Jag ser rätt benig ut alltså, haha! ;) Bakifrån i vilket fall. Coach säger att jag måste lära mig att fota rumpan rätt. Men jag har liksom aldrig haft något att fota försen nu så jag får väl träna. ;)

På kvällen när jag ätit min natta-kvarg och lagt mig så började jag känna något i halsen när jag svalde. Näsan snorade också.. :( Imorse var näsan inte snorig men så där "tom" som den kan va typ när man tagit nässpray ni vet?? Känner fortfarande i halsen när jag sväljer också även om det inte gör ont. Nu har jag inte varit förkyld sen i januari så jag ska väl inte gnälla men det känns rätt surt ändå.. :(

Hade sett fram emot att få till en normal träningsvecka nästa eftersom jag sen på lördagen åker till Turkiet med mamma. Där tänkte jag träna som det känns och eftersom det säkerligen är sjukt varmt så blir det ju då inte alls som hemma. Känner jag för att ligga på röven hela veckan så ska jag göra det. Man brukar ju ofta bli förkyld efter en utlandsresa också men om jag nu ska va det nu så hoppas jag för allt i världen att jag slipper efter-flyget-förkylningen i alla fall.. Vi får se vart det här bär av, än är jag ju inte direkt sjuk men det känns som det kommer. Lagom till helgen också, skit. :(

Imorse blev det morgonprommis på 11,5 km med lillen. Han var i alla fall pigg och glad och mina ben gick som vanligt (än så länge). :)

Ha en fin fredag allihopa! :)

Kram C

1 kommentar: