- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

tisdag 27 augusti 2013

Hur är det möjligt??

Gomorron allihopa!

Igår kväll var hon minsann inte katig.. Den träningsvärken i benen alltså, helt sinnesjuk! Kvittot på ett riktigt bra utfört pass visserligen men när man inte kan gå utan att benen viker sig och får stapla fram som man är stelopererad så är det lite för mycket..


Gjorde som ni förstår inte många knop igår kväll. Ändå gången jag faktikt kände mig ok var när jag låg helt still i sängen. :S Imorse hade jag glömt bort hr illa det var kvällen innan och steg raskt upp ur sängen som vanligt. Benen vek sig direkt och jag ramlade ihop som en hög på golvet och började nästan grina av smärtan. Hur ska det här gå, tänkte jag..När jag väl kom upp igen så bestämde jag mig ändå för att ge morgonjoggen ett försök, envis som jag är. På med kläderna (inte det lättaste i mitt skick) och sedan ut med lilleman. Benen var så stela så stela men det kändes ändå bättre att jogga än att gå. När man har ont precis överallt i benen så vet man verkligen exakt vilka muskler som får jobba och hur hårt. Framsidan var värsta denna morgon men jag hade hög stegfrekvens för att minimera skadan vilket ändå funkade ok.

Efte 6 km med lillen så kände jag mig rätt ok ändå och fortsatte ytterligare 6,5 km ensam. I början kändes det ok men på slutet ville inte benen med och det blev en kamp de sista kilometrarna. Jag klarade det ändå och är rätt stolt måste jag säga. Så fort jag stannade så vek sig benen igen och det var allt bra nära att jag föll än en gång. Lyckades dock hålla mig på fötter som tur är. ;) 12,5 km som inte borde kunnat utföras, de är grejer de. ;)

Rätt kolsvart ute på mornarna nu för tiden...

I eftermiddag är det dags för gymet och ett pass axlar och biceps igen. Hoppas på bra styrka och att benen blivit liite piggare åtminstone. Det är ändå bättre idag än det var igår kväll och det är ju en vinst i sig. ;)

Ha en fin tisdag allihopa!

Kram C


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar