- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

torsdag 5 september 2013

Heja mig!

Gomorron allihopa!

Gympasset igår gick helt ok och jag slog PB i bänkpressen. Jag är inte stark i brösten (inte direkt prioriterat för mig försen nu) så jag är duktigt nöjd. :D Övningarna vi körde igår var:

Bröst
Bänkpress 6 set
Lutande bröstpress 4 set
Flyes i maskin 4 set

Triceps
Dips 4 set
Press över huvudet med rep i cc 4 set
Push downs med stång i cc 4 set

Mage
Djupa crunches i "maskin" med fria vikter 6 tunga set med maxreps och minimal vila

Imorse kom jag faktiskt upp i tid (alltså 03:20) men ändå kom jag inte iväg försen 03:50. 2 minuter långsammare än igår. #fail

Började med 6 km morgonjogg med Leon i vanlig ordning. Det märks att det blivit svalare ute nu, han är så mycket starkare. Springer framför mig hela vägen och håller ett betydligt högre tempo än i somras. Stackarn har svårt att hantera värme. :( Bättre blir det för honom ju kallare det blir ute. :) Efter jag lämnat av lillen så gav jag mig ut på ytterligare en runda ensam. Det blev 7,5 km denna morgon eftersom jag kom iväg rätt tidigt ändå så kunde jag kosta på mig några minuter extra morgonnöje. :) Totalt 13,5 km denna morgon.


I eftermiddag så är det dags för ny kalipermätning och sedan ett rygg- och rumpapass med coach Klint. Hoppas jag har samma energi som tidigare i veckan. :)


Ha en fin torsdag allihopa!

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar