- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

tisdag 4 januari 2011

Maskinernas gym

Igår blev det då träning med min kompis. Jag hjälpte henne igenom hela överkroppen. Det blev mestadels amskiner för gymet hade sjukt mycket av de (då menar jag maskiner för ALLT). Det var sämre med de fria vikterna. Dock tycker jag att det är bättre att hon börjar i maksinerna för att få in känslan och lära sig hur det ska kännas när just den muskeln tränas. Sjäv föredrar jag att träna med fria vikter när jag kan och väljer det före maskiner men det kan vara en bra början för en nybörjare. Hade tänkt att köra biceps och började lite grann men det var en jäkla röra vid de få fria vikter som fanns. Inte en vikt låg där den skulle, massor på golvet och samma vikter låg inte tillsammans. Jag blev bara trött när jag såg skiten så jag körde bara lite lätt och kör det idag istället på mitt gym. Där är det ordning och reda, haha. ;) Körde iaf lite mage på mördarbänken (de hade en riktigt farlig en ;)) och fritt på bänk. Har faktiskt träningsvärk idag så magen får vila tills fred eller lörd nu. :) Efter att min kompis fått slita som ett djur i 1,5 timme så blev det lite kondition. Tyckte att jag kunde köra lite jag med så det blev 20 min i högt tempo på crosstrainern. Mycket kondition igår alltså. :)

Så, idag blir det alltså biceps och bröst på gymet. Ska gå dit snart och köra så jag får det avklarat. Min vän fixade ju ett månadskort på hennes gym så jag får väl ta och gå dit ett tag framöver nu, taskigt annars va! De hade mer spinpass över jul så vi ska idag gå på ett vid tolv. Ska bli kul att köra spinning på ett annat gym än mitt eget. :) Förutom att träna skiten ur mig så ska jag plugga idag. Blir väl i efterm då förm är helt uppbokad av träning. :)

Dags att byta om och gå till mitt kära gym och slita lite i vikterna då. Hörs senare! :)

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar