- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

måndag 3 januari 2011

Snart dags för det flashiga gymet i stan

Det blev konditionträning sen. Började med 15 min löpbandet, sedan 20 på crosstrainern och sen sprang jag 10 min till. De sista minutrarna på löpbandet värkte som in i h-lvete i ena knät så jag trodde knappt jag skulle komma i "mål". Klarade av de iaf och stretchade bort smärtan. Har sprungit sönder mina knän genom att springa som en idiot under några månader och gå från att endast löpt några meter till flera mil på bara en månad. Knäna höll inte helt enkelt så nu får jag problem ibland och kommer nog aldrig kunna löpa några längre sträckor mer. Tur att jag hittade styrketräningen säger jag bara! Då behöver jag inte mer löpning än lite ibland efter passen. Tycker ju fortfarande att det är roligt men nöjer mig med kortare pass nu. :) Totalt så blev det alltså 45 min kondition. Skulle bara köra 30 min men jag är ju som jag är. ;)

Snart ska jag klä på mig och knalla in till stan och det fashiga gymet för att träna med min kompis. Blir nog inte mycket till träning för mig som sagt men de ska bli kul att hjälpa henne och se hur det ser ut på ett flashigt gym, haha. Broende på hur mycket hjälp hon behöver så kanske jag kör lite mage och/eller biceps. Kan inte köra bröst försen tidigast imorn så det blir gymet igen då för mig. Undrar om de tittar snett på mig idag när jag kommer utan smink och i "vanliga" träningskläder? Jag är för gammal för att bry mig men har nog lite förutfattade meningar tror jag, hoppas de blir motbevisade idag. :) Jag går till gymet för att TRÄNA och fattar mig inte på de som går dit sminkade och tillfixade till öronen, sen tränar de typ inget för att de inte vill svettas bort skiten och se snygga ut. Vad är det frågan om? Så får man inga resultat! Jag sliter som ett djur, svettas som en gris och skiter fullständigt i hur jag ser ut. Träning är glädje, inte en dejtingverksamhet. ;)

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar