- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

torsdag 6 januari 2011

Träningsvärk

Idag har jag kanska fin träningsvärk i magen så de nya övningarna på passet igår måste gett en del iaf. Me like! :) För mig är träningsvärk ett mått på att man gjort bra ifrån sig. Ingen träningsvärk = dålig prestation på gymet, mycket träningsvärk= kanon prestation på gymet. :) Träningsvärk får man ju när muskelfibrerna är trasiga och det betydar ju att de växer, haha. ;) Jag har lättare att få träningsvärk på vissa ställen än andra, exempel är triceps, bröst och ben. För mig betyder det att jag har bäst muskelkontakt när jag kör dessa muskelgrupper så jag kämpar extra med de andra. :) På senaste tiden så har jag lyckats att få träningsvärk i alla muskler så jag börjar bli bättre. :) Muskelkontakt är A och O om man vill öka i muskelmassa. Det är bättre att köra lättare men god kontakt än riktigt tungt och "fuska".

Morgonpromenaden är nu avklarad och frukosten ligger i magen. Om lite mer än 1 timme är det dags att traska till gymet för att köra ben tillsammans med min vän. :) Ska bli intressant att se vad jag hittar för maskiner på gymet idag. Har inte för mig att jag sett en smith där ens, haha. Hade helst kört på mitt gym men de öppnar inte försen 16 idag (=dåligt) så det får bli maskinernas gym helt enkelt. :)

Imorn har jag planerat att ha vilodag. Kan behövas för jag har tänkt att träna både lördag och söndag. Blir sjukt många pass den här veckan, haha. ;) Skadar nog inte med lite extra kondition, ligger fortfarande 1 kg plus efter jul och nyår. Det är nog knappast muskelmassa så det ska BORT. :)

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar