- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

onsdag 11 juli 2012

Inget väder ska få bestämma över om jag springer eller inte!!

Gomorron allihopa!

Vilket väder det var igår! Hällregnade från och till hela dagen.. :( Hade ju ändå bestämt mig för att springa så det skulle jag göra oavsett. Peter var fortfarande sugen på att hänga med så vi bestämde oss för att springa milen i skogen denna dag, terräng är ju det roligaste (tycker jag) och det är precis vad jag vill att Peter också ska känna inför att springa. :) Jag hade spring i benen så bestämde mig för att springa hemifrån och till skogen. Självklart så öppnade sig himlan så mycket den bara kunde när jag skulle ge mig ut. Jag svor några minuter och väntade utan att det lättade. Sedan bara stack jag! Drog en keps över huvudet så jag kunde se bara men annars sprang jag i korta tights och linne. Det är ju sommar eller!? ;)

Skönaste tightsen jag har! :)

Efter 1 minut var jag helt dyngsur men frös ändå inte eftersom det var en rätt behaglig värme ute. Benen kändes lätta även om vaderna var lite stumma. Det flöt ändå på bra hela vägen och efter 6,36 km var jag framme och hade då sprungit i ett snittempo5:12 min/km. Hade på mig skitskorna som jag springer terräng i och det är jag glad över då det var rejält blött och skitigt ute..

Peter väntade på mig när jag kom och nu hade det faktiskt lättat lite och regnade endast lite lätt. Vi satte fart och sprang sedan hela milen i skogen utan att stanna. Det var lerigt och blött men annars riktigt mysigt. :) Jättestolt över Peter som igår slog distansrekord på många många år. :) Han fick bestämma tempot och det var ett skönt lugnt tempo hela vägen. Vi hade en liten svacka kring 5-6 km men sedan gick det bättre igen. :) Totalt sprang vi 10,1 km i ett snittempo 5:50 min/km. :)

Min och Peters runda igår. :)

Skulle egentligen kört prehab för ben och höft igår efter löpningen men vi kom hem så sent.. Sen var jag dyngsur och ville hoppa in i duschen istället. Bestämde mig för att köra nu på morgonen efter morgonprommisen istället. Sov som en prinsessa hela natten och imorse när jag och Lilleman gick upp så hade det torkat upp på gatorna, skönt! :) Blev vår vanliga runda på 11,5 km (där jag även idag fyllde på lite energi vid ett körsbärsträd ;)) och sedan satte jag igång med min benstyrka. Tog mig 40 minuter att köra igenom hela programmet i ett ganska högt tempo. Efter detta blev det stretch, dusch och frukost innan det var dags att åka till jobbet.

I eftermiddag så väntar ett pass rygg, biceps och mage på gymet. Hoppas på bra styrka och lika fin träningsvärk efter detta pass som måndagens. ;)

Ha en fin onsdag! :)

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar