- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

fredag 6 juli 2012

Tuffa intervaller

Gomorron allihopa!

Gårdagens intervaller var riktigt tuffa. På schemat stod 3 x (5 x 400m) med 1 min vila och 3 min serievila. Detta var mitt första pass med klubben som jag körde och jag minns att jag tyckte att det var jättekul sist. :) Det var kul igår också men betydligt tuffare. ;) Började med att jogga till arenan och sedan fortsätta värma upp på plats, totalt 3 km. 

Sedan var det dags att sätta igång med intervallerna. Vaderna var rejält stumma från start men det gick ändå rätt bra att spinga på.Vi sprang i en stor klunga och de första fem kändes lätta och jag kände att jag helst hade velat springa ännu fortare. Så här i efterhand så kan jag erkänna att det nog inte hade varit en så bra idé. ;) 3 min vilan innan andra serien kändes fasligt lång och när det var dags igen så kändes återigen benen pigga. I slutet av denna serie var dock benen tunga och vaderna som fiolsträngar, det började bli tungt.. Serievilan på 3 min kändes nu fasligt kort och det var snart dags för sista serien. Körde fullt ös medvetslös och den andra intervallen gick fortare än alla tidigare. Detta fick jag dock betala i de sista tre som var rejält tunga. ;) Målet för gårdagen var dock alla under 1:30 och det klarade jag så jag är nöjd. :)


Gårdagens intervalltider. :)

Efter intervallerna blev det lite nerjogg på arenan och sedan var det dags att jogga hemåt. På vägen hem mötte jag alkisen "Gösta" + 50 med + 50 kg (uppskattningsvis) övervikt. Han sa "jäkligt snygg kropp hörrö!". Jag tackade så mycket för komplimangen, man får ta de få man får och vara glad över dem va! ;)Totalt blev nerjoggen 3 km och gårdagens pass 12 km.

Sov dåligt inatt (men ändå lite så det får jag vara tacksam över, tre timmar är bättre än ingen ;)) som vanligt och det var rätt tungt att gå ut på morgonprommisen. Många däckade ungdommar som låg på gräsmattorna och jag och Leon agerade väckningstjänst, hjälpte dem upp och frågade om de ville att vi skulle följa dem hem. Ingen sa ja på den frågan men de verkade tacksamma att de blev väckta i vilket fall. Jag blir alltid så orolig när jag ser någon ligga sådär och måste kolla så allt är ok, kan inte bara knalla förbi. Tänk om personen i fråga är död eller jättesjuk!? Börjar jag bli gammal!? :)

Nu blir det att vila upp benen resten av dagen. Imorgon vankas det tydligen rejält kuperat terränglångpass med klubben igen. Denna gång ska vi upp i Kolmårdsskogarna och härja. :) Tyvärr ser vädret inte så kul ut, spöregn och åska hela dagen.. Vi får se hur det blir med allt men jag har svårt att se att jag inte kommer att springa trots vädret och en rejäl rädsla för åska. ;)

Ha en fin fredag allihopa! :)

Kramar C

4 kommentarer:

  1. Massa däckade ungdomar? Så sjukt! Bra väckt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de måste varit nåt speciellt igår för de var sjukt många imorse. Både som sov och sen de som fortfarande kunde stå. ;) Händer titt som tätt att vi får väcka någon tidiga mornar som inte orkat hela vägen hem men aldrig flera på samma morgon. :S

      Radera
  2. Kul intervallpass, fint tempo, bra jobbat!

    SvaraRadera